Nyhedsbrev 28.2.14

Efter en uges skøn og velfortjent ferie er eleverne nu tilbage på skolen, der igen summer af masser af energi og liv.

Søndag aften ankom Lisa Clark til skolen. Lisa er danselærer på High School of Violin and Dance i New York, som er en af de skoler vi hvert år besøger. Lisa skal være på skolen i 14 dage, og overtager danseundervisningen i de uger.

Derudover er der mens Lisa er her forskellige danseworkshops om aftenen.

Søndag aften fik vi på skolen også besøg af en dreng fra Colombia, Estaban Serrano. Estaban kommer fra AFS, og skal følge undervisningen på IGCSE.

I denne uge har mange af eleverne arbejdet med valg af ungdomsuddannelse. Der har været travlt ved erhvervsvejlederne, men heldigvis er stort set alle på plads nu.

Ugen har også budt på opstart af nye spændende profilfag.

GastronomiSejladsDansDykningStreet Performance – Alpint skiløb – Cirkus – MusikRidning – Hardball/adventure – Free Skiing – Water PerformanceVisuelt Design – Cheerleading – Dyk & Pløk – Pilgrimsrejsen.

Onsdag aften var der koncert med den danske reggaeton duo – Camilo & Grande. En stor succes, hvor eleverne havde en rigtig sjov
aften.

I løbet af ugen har eleverne lavet præsentationer for hinanden om de veloverståede kulturrejser. I den forbindelse er der blevet sammensat endnu flere flotte videoer. Både film og oplæg kan opleves på Åbent Hus dagen.

Derudover har nogle af eleverne været ude og holde foredrag omkring de spændende rejser. Det er en utrolig god øvelse, og endnu en mulighed for eleverne at få lov at dele deres oplevelser med andre.

Søndag aften har vi Ghana aften på skolen, hvor de elever der var i Ghana vil holde foredrag for deres forældre.

I den kommende uge er det igen de boglige fag og de nye profilfag der står i centrum. På torsdag holder vi fastelavnsfest på skolen, hvor alle elever og lærere skal være udklædte, så det bliver spændende at se en forhåbentlig masse kreative og flotte kostumer.

I næste uge får vi en international lærer og en lærerstuderende i praktik. De kommer fra VIA og følger et et-årigt internationalt lærerstuderende program.

Lørdag i næste uge er der interview med de nye elever til det kommende skoleår 14/15, og søndag holder vi Åbent Hus kl. 13-17, som er en obligatorisk dag for alle nuværende elever, da der så er undervisningsfri fredag den 14 marts.

Åbent Hus dagen er særlig målrettet optagelse til skoleåret 15/16 og fremadrettet. Der er kun få elevpladser tilbage til skoleåret 14/15, og det er primært på det internationale forløb. Kom og hør om vores mange spændende faglige tilbud og profilfag, samt efterskolelivet generelt.

Ugen blev afsluttet med fællessamling, hvor eleverne blev undervist i dans af Lisa til manges store morskab.

I aften afvikler forældre og elevfestudvalget den 3. elevfest. Det sker udenfor skolens regi, og vi ønsker alle deltagere og forældre en rigtig god og sikker festaften.

Husk du kan følge Ranum Efterskole både på Facebook og Instagram.

Med venlig hilsen og rigtig god weekend

Maria Jakobsen

Kommunikationsmedarbejder