Fotosafari

Kategori
Profilfag P1, Profilfag P3

Et nyt forslag, som kombinerer interessen for foto, fotografering med forskellige kameraer med det at tage på “safari” i en storby samt ud på landet.

Vi arbejder med fototeknikker og lærer udstyret rigtigt godt at kende, at vi kan fokusere pa temaet, motivet og historien i billedet.

Vi arbejder med teorien bag fotogragering, motiver og tricks. Og vi er med til at lave den 3. fotokonkurrence.

Vi vil gerne have gæstelærere som er super
gode til at fotografere og vi vil gerne besøge en fotograf.

Det er optimalt, at du selv har et spejlreflekskamera, eller en super gode camera I dean smartfone, men skolen har ogsa
forskellige kameraer, som kan anvendes.

Vi vil arbejde med print af billeder i storformat, digitale gengivelser og måske bliver det muligt selv at prøve at fremkalde billeder i mørkekammeret.

Profilfagen afsluttes med en permanent udstilling på Ranum Efterskole College hvor alle elever kan få mulighed for at få deres bedste værker udstillet.

Rejsen

Fotosafarien rejser til Skotlands hovedstad Edinburgh sammen med Myths & Legends. Edinburgh er en charmerende hovedstad med hyggelige gader og fascinerende historie med masse a spændende motiver til fotokunst. Vi vil så vidt muligt prøve at arrangere en eller to dagstur ud af byen til Iverness og Loch Ness og andre steder.

Undervisere

Nigel

Nigel Hopwood
nh@ranumefterskole.dk

Se flere historier fra Fotosafari på Facebook.

Vilkår og egenbetaling

Vilkår:
Eleverne på fotosafari skal være interesserede i at arbejde selvstændigt og sammen med andre om fælles mål f.eks. et produkt, som skal vises frem. Der kan forekomme ekstra timer og opgaver for at få produktet afsluttet – fotosafariholdet har mulighed for benytte medielokalet i fritiden.
Egenbetaling: ca. 3500 kr.