Padel Tennis

Profilfag P3

Padel Tennis

Padelsporten er i vild vækst og nu er det også et Profilfag på Ranum på initiativ fra elever, der havde det i foråret 24, hvor de rejste til Malaga med faget. I faget er der både fokus på sportens teoretiske og praktiske elementer, samt træning med makker og med eksterne gæstetrænere. Faget Padel kan let kombineres med kulturmøde og fællesskab på tværs, så det er forventningen at eleverne er interesserede i at bruge sporten som døråbner for mødet med andre unge, knytte nye venskaber osv, ud over at spille padel.

Det vil være en fordel hvis eleven har sit eget padelbat, ellers stiller skolen et bat til rådighed, når der spilles. Udover bat, skal eleven have det fornødne sportstøj og egnede indendørssko.

Nyt lokalt samarbejde med stort Padel center

Træningen i Padel foregår på Himmerlands Golf og Country Clubs nye Padelcenter med flotte baner.Vi træner 2 gange om ugen og de øvrige lektioner er styrke- og løbetræning på skolen samt kulturundervisning, der forbereder os på besøget i Malaga.

Rejsen

Rejsetider:

Udrejse 6. oktober

Hjemrejse 10/11. oktober

Rejsen går til Malaga i Spanien, hvor Padel-sporten oprindeligt kommer fra. Vi skal bo centralt og har træning på et lokalt Padel-center.Vi har aftalt nedenstående træning og spilletider på forhånd, men der kan laves ekstra aftaler, såfremt vi får et samarbejde med lokale unge Padel spillere.

Vi skal også se noget at lokalområdet og smage på kulturen, så det er ikke kun padelbat og sportstøj du skal medbringe.

Vi skal bo på Myramar Hotel

3-stjerne hotel inkl. halv-pension.

Hotel Myramar ligger små 30 minutters kørsel fra lufthavnen og 15 minutters gang fra stranden.På hotellet er der adgang til poolområde.

Vi spiller minimum padel 2 timer hver dag, hvor vi får dygtige spanske trænere på i en del af tiden. Vi skal også foretage os andre ting i lokalområdet, hvor der er rig mulighed for ekskursioner med kulturelt indhold. En af dagene tager vi til Malaga, hvor vi bl,a. besøger Picasso-museet og middelalderfortet Alcazaba.

Der er kun mulighed for at være 24 elever på Profilfaget, da der er begrænset kapacitet på profilrejsen og på det store Padelcenter i Himmerland.

Undervisere

Vilkår og egenbetaling