Biotrek Alene i ødemarken

Bio-Trek (Aldrig helt) Alene i ødemarken

Årets udgave af Bio-Trek burde nok kaldes (Aldrig helt) Alene i ødemarken. Eleverne skal lære en række vildmarksfærdigheder som skal skabe grundlag for at de som gruppe kan overleve fem dage i ødemarken. Disse færdigheder indbefatter, men er ikke begrænset til:

• shelterkonstruktion
  • primitiv jagt
  • botanik nok til at finde spiselige planter
  • drikkevandets hvad, hvor, hvorfor
  • hvordan man laver ild
  • og generelt hvordan man overlever under yderst primitive forhold.

Målet er at skubbe den enkelte elevs grænser for selvstændighed, men samtidig refokusere eleverne på samarbejde og sammenhold – deraf undertitlen (Aldrig helt) Alene i ødemarken.

Selve turen vil som sagt være fokuseret på fem dages overlevelse – en dags vandring ud, tre dages overlevelse og en dags vandring hjem som afsluttes med alle samfundets goder som en seng og god mad, hvorefter vi vender hjem til skolen. Destinationen er stadig åben, men lige nu er blikket rettet imod Middelhavet da vi ikke skal bekymre os alt for meget om dags- og nattemperaturen på de breddegrader.

Vilkår og egenbetaling

Vilkår: Alle elever er forsikret ifht. farlig sport op til 500.000,- kr. ved skader, som ikke er dækket
af skolens erhvervsforsikring. Se også skolens sikkerhedsinstrukser for kajak/vand aktivitet. Det må forventes, at der vil være behov for godt udstyr: Rygsæk, støvler, skaljakke, sovepose mv. Du er meget velkommen til selv at medbringe mountainbike.

Egenbetaling: mellem 2500-3500,-, alt afhængig af hvor ved Middelhavet vi skal hen og hvad vi kan få billetterne til.

Undervisere

Heine Christian Kiesbüy