Fashion and Sustainability

Profilfag P1, Profilfag P3

Fashion & Sustainability

Trendspotting, genbrugsmaterialer, fashion, modeshows, design workshops og meget mere.

Rejsen

Vi ser på at rejse til Paris. Vi håber på at kunne besøge modemuseerne Palais Galliera og Musee des Arts Décoratifs.

Derudover skal vi trendspotte på gaden eks i områderne omkring Les Halles, Centre de Pompidou og Marais-kvarteret, hvor der muligivis også vil være mulighed for genbrugsshopping.

Vi skal – hvis muligt – på workshop ved MiniMeParis, hvor man kan med designe sin egen denimjakke, som man selvfølgelig får med hjem

Vi vil naturligvis også gerne se og besøge Notre Dame, Place de Bastille, Eiffeltårnet, Champs-Élysées og sidst – men ikke mindst – Sacré-Coeur og Montmartre.

Undervisningen

Fashion og Sustainability er primært et færdighedsfag. Vi arbejder med alle elementer af den skabende proces helt fra brainstorm og mindmap til færdigt produkt.

Vi arbejder med genbrugsmaterialer som sengetøj, duge, gardiner, hvorfra vi syr nyt tøj. Det kunne være bukser, kjoler, toppe, muleposer og scrunchies. På den måde bruger vi allerede eksisterende stof, der er nemt at arbejde med.

I løbet af profilfagsperioden vil du få kendskab til basale sy tekniske færdigheder så som at arbejde med et mønster og sy på en symaskine. Har du allerede styr på dette, sørger vi for at udfordre dig med nye teknikker.

Vi vil arbejde både med fælles definerede opgaver, men også individuelle projekter.

Undervisningen vil også have upcycling, re-design og bæredygtighed som omdrejningspunkt, og dette vil afspejle undervisningen ligesom vi gerne vil have gæstelærere og oplægsholdere, som kan undervise i upcycling, re-design, bæredygtighed mm.

Undervisere

Lise Ramløse Hedegaard

lr@ranumefterskole.dk

Se flere historier fra Fashian and Sustainability på Facebook.

Vilkår og egenbetaling

Vilkår:
Alle elever er forsikret ifht. farlig sport op til 500.000,- kr. ved skader, som ikke er dækket
Egenbetaling: