Full Host Weekend, julehygge & TEBO

Kære læser,

Når du åbner op for denne uges nyhedsbrev er Ranum Efterskole College fyldt ud med både yngre og ældre udgaver af vores elever. Den traditionelle Søskendeweekend er noget vores elever har glædet sig til. De har fået muligheden for at invitere en søster eller en bror på besøg. Vise deres værelse og efterskole frem. Der vil være en masse sjove aktiviteter, som de skal opleve sammen. For sammen har vi det sjovere. Forinden har eleverne endnu en gang brugt deres kræfter af med TEBO, julestemningen fortsætter med at sprede glæde i husene og vores Full Host elever har besøgt H.C. Andersens hjemby.

Vil du gerne opleve Ranums efterskoleliv helt tæt på? Så har du nu muligheden! Vi afholder nemlig Efterskolernes Aften den 10. januar 2024. Tilmeld dig her og besøg Ranum med rundvisning fra eleverne og lækkert mad og drikke til ganen.

God fornøjelse med nyhedsbrevet. Rigtig god weekend.

Full Host Weekend i Odense

Vores Full Host elever har i weekenden været på tur i den by, hvor den danske digter og forfatter H.C. Andersen voksede op – nemlig Odense. Her besøgte de renæssancebygningen Egeskov Slot og oplevede den danske jul til julemarked. Full Host eleverne fik en bredere forståelse for H.C. Andersens forfatterskab og betydningen bag hans mange eventyrlige fortællinger.

Julehygge i husene

Juleglæden spredes overalt på efterskolen. Og i Kær- & Ranumhus har man bestemt ikke holdt sig tilbage. Se hvordan julestemningen spredes rundt i husene gennem kram og store julenisser nedenfor!

Julekram i Kærhuset

Æblekinder i Ranumhus

International House North Denmark

Vores internationale studerende besøgte International House North Denmark i Aalborg for at høre om, hvordan danske virksomheder kan udvide deres arbejdsstyrke, de praktiske forhold for internationale borgere, der er interesserede i at studere eller arbejde i Nordjylland, og de eksisterende initiativer til at fremme integrationen i det danske samfund.
Studieservice fra Aalborg Universitet holdt et inspirerende oplæg om jobmuligheder for de internationale studerende, der er ved at afslutte deres uddannelse. Denne dag kom som en forlængelse af den workshop om CV og ansøgning, vi afholdt for to uger siden på skolen.

Platinum – TEBO

Platinum – High Tech verden i TEBO har i denne uge besøgt Vest Himmerlands Gymnasium og lavet programmering og kryptering.

Den Blå Verden – TEBO

BLÅ TEBO har oplevet så meget de sidste par uger. Besøg på Martec Martim uddannelsescenter, med kommunikationsopgaver, praktisk opgaver og en tur i Kattegat iførte overlevelsesdragt. Der er ingen tvivl om, at de praktiske opgaver fanger eleverne. De har været på Erhvervsskoler og lærte om hydraulik og på smede værksted og bukkede plader. Derudover har de besøgt DTU Aqua på Mors og blevet klogere på livet i fjorden og bæredygtige fjordhaver.

Forstanderens klumme

November mørket og tåge har omsluttet skolen i denne uge, men over seminariehuset lyser det højeste juletræ i Himmerland, og foran hovedbygningen står juletræerne og lyser på række. Eleverne i 10. klasse har desuden været 3 dage ude af skolen på den sidste etape af TEBO. I denne uge har der været fokus på at møde de forskellige erhverv, som de forskellige brancher er orienteret i mod. Bl.a. har den Blå Verden været på virksomhedsbesøg på DTU Aqua på Mors, hvor de interesserede i marinebiologi fik en god indsigt i bl.a. bæredygtige fjordhaver.

I denne weekend er der søskendeweekend. I den kommende uge bliver der rig mulighed for at leve efterskolelivet 110% i performanceugen, som slutter af med et show, julemarked og oplæg om Kulturfagsrejserne, samt det kommende valg til 3.periodes Profilfag. Vi glæder os til at byde alle forældre, søskende og bedsteforældre, som har mulighed for at komme, velkommen til en hyggelig dag på Ranum med bl.a. “Global Factor” talentshow i festsalen og mulighed for at købe årets juletræ. Læs hele invitationen for dagen længere nede i nyhedsbrevet.

Rigtig god weekend,

Olav Storm.

Det sker

25.-26.11 Søskendeweekend

29.11 Tilbud om vaccinationer til Kulturfagsrejser

29.-30.11 Imaginationsuge

2.12 Imaginationsdag

10.01.24 Efterskolernes Aften

Søskendeweekend

Nu er Søskendeweekenden fuld igang! Elevernes søskende får denne weekend muligheden for, at opleve livet på Ranum Efterskole College den 24.-26. november 2023. Læs invitationen nedenfor for endnu mere information angående aktiviteterne på dagene. Du kan hoppe ind på SkolePlan og tilmelde dig søskendeweekenden.

Kultur & Imaginationsdag

Vi har startet nedtællingen til Kultur- og Imaginationsdag! Eleverne er fuld i sving med forberedelserne til det traditionelle julemarked og talent showet “Global Factor”. Kreativitet er ikke til at komme udenom, i og med eleverne selv kreerer alt fra top til bund. Vores “Global Factor” logo er endvidere blevet produceret af vores Media-team! Og glem ikke du også har muligheden for, at købe årets juletræ på denne dag. Vi håber at vi ses!

Besøg Ranum til Efterskolernes Aften

Oplev vores unikke efterskole, hvor læring og fællesskab går hånd i hånd den 10. januar 2024 kl. 18-21 til Efterskolernes Aften. Tag del i en personlig rundvisning, ledet af vores dedikerede elever, der guider jer gennem vores moderne faciliteter. Mød vores engagerede lærere, stil spørgsmål og få indblik i vores dynamiske læringsmiljø, der styrker og udfordrer vores elever.

Sæt kryds i kalenderen den 10. januar 2024 og tilmeld dig Efterskolernes Aften lige her!

Du kan orientere dig i programmet over Efterskolernes Aften nedenfor. Vi glæder os til at møde jer og dele vores passion for Ranum Efterskole College.

Tak for denne gang!

Venlig hilsen alle os på,