Nyhedsbrev header 110920

Dykning i Rønbjerg, Løb ved Vilsted Sø og Talentshow i Festsalen

Det er fredag, den første måned som efterskoleelev er nu overstået og lige om lidt løber vi for fællesskabet. Der er med andre ord masser af gode historier her fra Himmerland, og det er en fornøjelse at byde dig velkommen endnu en gang.

Vi starter i Rønbjerg.

Rescue & Open Water Divers: Klar til åbent vand

Eleverne, der har valgt dykning, har øvet sig i profilfagets første uger, og de er allerede ved at være erfarne under vandet. Det betyder også, at de er klar til at komme på profilfagsrejse til forskellige steder i Europa. Som dykkerelev på Ranum får man et Padi dykkercertifikat, og hvis man allerede har det, kan man blive Rescue Diver og så fremdeles. Det vil sige, at alle udvikler sig og bliver bedre dykkere – uanset hvilket niveau de er på.

“Our Rescue Divers have been through several pool dives now, their skills have been honed and they are ready for the open water. Here they are training bringing an unresponsive diver to the surface,” fortæller de.

Danmarks smukkeste søløb: I morgen går det løs

I morgen lørdag løber hele skolen den smukkeste søløbsrute, man kan forestille sig. Det er selvfølgelig Vilsted Sø Løb, det drejer sig om. Som du måske allerede ved, er det officielle løb aflyst. Men ikke for os. Vi har besluttet at holde vores eget søløb, og i samme ombæring inviterer vi til at bakke op om vores venskabsskoler og støtteprojekter.

Læs mere om, hvordan du kan hjælpe venskabsskoler og støttearbejde her.

Ranum Got Talent: Talenternes tid

Der er rigtig mange elever, der bliver på skolen i weekenden. Selvfølgelig fordi de skal på fælles(skabs) løbetur i morgen, og måske også fordi der i aften er Ranum Got Talent. Det er en lille gruppe elever, der har taget initiativ til projekter, og det bliver helt vildt spændende at se, hvad det ender med.

Er du elev eller forældre, kan du se showet live i Facebookgruppen (klik her), og alle andre kan følge med på Instagram, hvor der både kommer stories og en live streaming (klik her).

“Hejsa! Som i nok har hørt så er der talentshow på fredag i assemby klokken 20-22. Vi er meget kede af at sige at der er et begrænset antal af tilskuerpladser (150) derfor hander det om at være først til mølle. Vi kan sige at showet bliver et brag og det er helt sikkert værd at komme og se. Hvis du/i står og tænker på at melder dig/jer til, så gør det for præmien er mega fed,” lyder beskeden fra Arrangørene.

Vi glæder os til at følge med – og det håber vi også, at du gør.

IBO erstatter OSO og brobygning

IBO projekt, der afløser OSO opgaven og brobygningen, er startet i denne uge. Hele forløbet går ud på, at eleverne får kontakt til en virksomhed med det formål at kunne beskrive og give virksomheden et forslag til en praktisk problemstilling.

Eleverne får undervejs input fra erhvervsskolerne, og på den måde opdager eleverne, hvilke muligheder erhvervsuddannelser giver. Det hele munder ud i en opgave, som eleverne afleverer eller fremlægger december 20.

Endnu en gang: Husk Efterskolernes Dag

Vi har slået ihærdigt på hele trommesættet for at gøre opmærksom på Efterskolernes Dag d. 27. september. Og det gør vi nu igen, fordi det er en vigtig dag for Ranum Efterskole College. Måske er dagen endda endnu mere vigtig i år. Vi beder alle besøgende om at tilmelde sig, så vi kan dele dem i hold. På den måde klumber vi ikke sammen, og det er lettere at holde afstand.

Så hvis du kender et unge menneske, der fortjener et uforglemmeligt efterskoleår, så fortæl endelig om Ranum. Du må også meget gerne dele opslaget herunder – det er en stor hjælp, som vi er meget taknemmelige for.

Så er vi nået til vejs ende for ugens nyheder på denne fredag, der markerer den første månedsdag som elev på Ranum.

Tak, fordi du læste med.

Rigtig god weekend fra alle os på