Vilsted Sø Løb: Løb for fællesskabet

Kære elever, forældre og venner af Ranum Efterskole College.

Vilsted Sø Løbet er desværre aflyst i år, men eleverne gennemfører Vilsted Sø Løb 2020, fordi det skaber fællesskab, og fordi vores venskabsskoler og andre har brug for støtte.

Venskabsskoler og vigtige projekter

I familiegrupperne på ca. 30 elever, løbes der samlet mindst 200 km. Det vigtigste er, at alle deltager, og dernæst konkurrerer eleverne om, hvilken familiegruppe, der kan løbe længst og samle flest penge ind. Det indsamlede beløb går til Ranums venskabsskoler og de organisationer, vi besøger på Kulturfagsrejserne. Det er blandt andet venskabsskoler og børnehjem i Nepal, Indien og Malaysia samt ”Animal Rescue Center” i Namibia.

Læs mere om de projekter, vi støtter her

Hvordan støtter jeg?

Du kan støtte ved at betale til skolens Mobilepay nr. 15327.

Det er vigtigt at skrive elevnummer i teksten, så vi kan få pengene til den rigtige familiegruppe. Du kan lave en aftale med eleven om fx at støtte med et beløb pr. løbet km og så overføre det på dagen. Eller I kan støtte med et aftalt beløb.

Mulighed for skattefradrag over 200 kr.

Ranum Efterskole College har ansøgt om oprettelse af en fond, der vil give mulighed for skattefradrag på støttebeløb over 200 kr. For at kunne få skattefradrag, skal skolen have oplyst giverens CPR-nr. Dette kan oplyses til Mie Sørensen med besked via SkolePlan. Der må meget gerne vedhæftes en kvittering fra Mobilepay, så det lettere det administrative arbejde.

Skulle der være virksomheder, der ønsker at støtte, er det muligt at få tilsendt en kvittering på støttebeløbet. Skriv til mie@ranumefterskole.dk, hvis dette ønskes.

Vi håber på en rigtig dejlig dag, hvor alle rører sig, og der bliver løbet ind til en masse gode formål.