Undervisning

Hvad s√łger du?

 

Få et overblik over klasser, profilfag og aktivitetsfag

Læs mere om undervisning

Efterskole, dannelse og Global Learning

Den boglige undervisning, profil- og valgfagene er tæt bundet sammen med det frie efterskole- og ungdomsliv på rejser, om aftenen og i weekender. Det er i denne helt unikke mangfoldighed af fag, nationaliteter og fællesskab, at vi danner unge voksne. Det bliver til global learning.

 

Dansk eller internationalt skoleforl√łb?

Vi er √©n efterskole og eleverne kan v√¶lge imellem en almindelig dansk 9. eller 10. kl., et internationalt forl√łb p√• engelsk i 9. kl., 10. kl. eller 11. kl. eller en kombination af de to. Alle elever har 30 boglige lektioner og 12 profilfags- og valgfagslektioner om ugen og skole√•ret afsluttes for alle med eksamen eller √•rspr√łve. I profilfag og valgfag er holdene sat sammen efter interesser og √łnsker p√• tv√¶rs af dansk og internationalt forl√łb og √•rgange.

I undervisningen, f√¶llestimer, aktiviteter og i det ikke planlagte samv√¶r tales b√•de dansk og engelsk p√• efterskolen. Undervisningen i det internationale forl√łb foreg√•r som udgangspunkt p√• engelsk, og alle elever kan v√¶lge at skifte til dansk forl√łb, som ligger parallelt med det internationale forl√łb, hvis de √łnsker det. Dette kan ske hele skole√•ret.

 

Fleksible skoleforl√łb

Det er muligt at kombinere de to forl√łb. S√•ledes kan en elev i dansk 9. kl. v√¶lge f.eks. engelsk og tysk p√• internationalt niveau og ligeledes kan elever fra internationalt forl√łb v√¶lge at have f.eks. naturfag eller matematik p√• dansk.

 

Niveaudelt undervisning

Alle elever har deres individuelle skema som er tilpasset netop deres skoleforl√łb, interesse og fremtidige m√•l. Eleverne er inddelt p√• 3-4 forskellige niveauer i alle boglige fag og det er muligt at skifte fagligt niveau i l√łbet af skole√•ret. Vores mange forskellige fag, faglige niveuaer og aktiviteter er unikke og sikrer et individuelt tilpasset forl√łb for alle elever.

 

Inklusion og st√łtte

Vi har rum og tid til alle elever uanset baggrund og behov. Vi tror p√•, at det er samspillet med andre der danner grobund for udvikling. Vi har to-l√¶rer klasser, individuelle st√łttel√¶rere og voksen-kontaktl√¶rere. Vi tilbyder s√¶rlige forl√łb til ordblinde og elever med faglige udfordringer. Alle elever har en studietime hver dag, hvor de laver lektier og har mulighed for at s√łge st√łtte fra l√¶rerne.

Efterskole og hjem

Det er vigtigt, at der er en god dialog mellem efterskole og hjem – b√•de om det sociale og det faglige. Eleven vurderes fagligt og socialt igennem hele skole√•ret og feedback gives l√łbende til b√•de eleven og hjemmet. Eleven f√•r standpunktskarakterer med en udtalelse i oktober og februar samt √•rskarakterer i maj.
Vi inviterer for√¶ldre og elever til tre for√¶ldredage, hvor det er muligt at m√łde og snakke med kontaktl√¶rere og fagl√¶rere.

 

En skole for alle

Det er vigtigt for os, at være en skole for alle Рuanset ståsted, oprindelse og faglighed. Vi har som mål, at forbedre hver enkelt elevs faglige niveau og at forberede eleverne til at kunne begå sig lokalt og globalt.

 

Ranum Efterskole Colleges karakterer

Links til Ranum Efterskole College karakter 2004 -> nu –¬†p√• Undervisningsministeriet hjemmeside.

 

IT erklæring

IT erklæringen udskrives og underskrives af forældre og elev. Eleven får udleveret IT kode til netværket, når erklæringen er udfyldt og afleveret.
Erklæringssiden scannes og sendes til info@ranumefterskole.dk.

Det bedste år i dit liv

Tilmeld dig Ranum Efterskole College i dag eller book en rundvisning, hvis du vil se livet p√• skolen med dine egne √łjne

da_DKDanish