Wakeboarding – Miami

Kulturprofilfag 2022

Er du fresh som vinden, klar på bølgerne og drømmer om solskin? Så er Miami Wakeboarding lige noget for dig!

Med wakeboarding vil du få en masse fede timer på vandet, både herhjemme i Danmark, men også i Miami, hvor rejsen går hen!

Undervisningen

I Wakeboarding – Miami træner vi vores wakeboardingfærdigheder hjemme, inden vi rejser til det solrige Florida. På de dage hvor vejret ikke er med os, vil vi i stedet styrke træne på skolen, svømmetræne i Rønbjerg eller se en wakeboarding film.

Der vil foruden denne praktiske del, også være faglig læring omkring livet i Miami, og sikkerhed på havet. Vi skal også udforske den latinske kultur, som præger miljøet omkring Miami og Little Havana. Vi skal altså udforske kulturen hjemmefra, så vi er godt klædt på, til de solrige dage i Miami.

Rejsen

I Miami vil vi leve livet i hytter, tage til kabelparken om dagen og grille om aftenen. Vi vil altså spise og leve som folkene omkring os. På de dage, hvor vi ikke wakeboarder, vil vi opleve de mange sider, som Miami har at byde på; lære om den latinske kultur, der findes i Little Havana, besøge en af vores to venskabsskoler og udforske den natur, der findes i Floridas største nationalpark, Everglades. Afhængigt af hvilken type hold vi får, vil vi justere fokus mellem kultur og wakeboarding, så det passer til elevernes interesser.

Rejsen til Miami vil altså både rumme kultur og wakeboarding, og er en ægte kultur-profilfagsrejse.

Målet med rejsen er at opleve en anden kultur – mærke forskellene og lære naturen og omgivelserne på destinationen at kende. Vi vil møde lokale og komme ind under huden på dem, og lade dem komme ind under huden på os.
Det er spændende at rejse og man lærer rigtig meget ved at prøve kræfter under nye forhold. Der vil dog sandsynligvis være bedre forhold for wakeboarding i Miami, og samtidig kommer vi tættere sammen som gruppe og lærer hinanden bedre at kende.

Corona: Restriktioner, regler mm.

Fra https://usa.um.dk/rejse-og-ophold/coronavirus

“Der er indrejseforbud for rejsende, der ikke er færdigvaccinerede, med begrænsede undtagelser.

Hvis man er færdigvaccineret OG enten har testet negativ for COVID-19 eller kan fremvise dokumentation på at have haft COVID og være blevet rask inden for 90 dage (både bevis for positiv test og brev fra læge eller sundhedsmyndighed), kan man flyve til USA, såfremt man har en gyldig ESTA eller et gyldigt visum

Det danske coronapas kan bruges som bevis for gennemført vaccinationsforløb og testresultat ved indrejse til USA.

Visse rejsende er undtaget fra vaccinationskravet, herunder børn under 18 år, amerikanske statsborgere og personer med permanent opholdstilladelse i USA. Den fuldkomne liste over undtagelser findes i bekendtgørelsen fra det Hvide Hus.

Ved indrejse i USA over landegrænserne eller via færgeterminaler er der ikke krav om negativ COVID-19 test. Læs reglerne her: Guidance for Travelers to Enter the U.S. at Land Ports of Entry and Ferry Terminals.”

Lærere

Carl Bennison

car@ranumefterskole.dk

Vilkår og økonomi

Egenbetaling: 7.500 DKK.
Lommepenge: anbefalet 1.000 DKK.

Vaccinationer: