Wakeboard

Profilfag P1, Profilfag P3

Vælg profilfaget wakeboard, hvis du er vild med vand, og har lyst til at udfordre dig selv og få en masse sjove timer på vandet.

Alle kan være med, om du er nybegynder eller allerede rutineret wakeboarder. Du vil få rig mulighed for at udfordre dig selv, og have det sjovt med dine venner.

Hvad indeholder faget?

Vi har rigtig gode forhold til at wakeboarde tæt på skolen. Vi har nemlig et 2.0 system i søen ved Rønbjerg feriecenter. Med et 2.0 system kan der kun være 1 på vandet af gangen, til gengæld bliver man samlet op så snart man falder, hvilket giver de bedste muligheder for at udvikle sig hurtigere end på en fullsize bane. Desuden bestemmes farten af den lærer der styrer kablet, hvilket betyder at vi kan tage det i præcis det tempo der ønskes.

Vi vil prioritere at wakeboarde så meget som overhovedet muligt, men i tilfælde af torden eller for meget vind vil vi evt. benytte svømmehallen i Rønbjerg, se en wakeboardfilm eller lave fælles styrke/balance træning.

Selvom vi prioriterer at bruge så meget tid som muligt på vandet, er der også andre aspekter i wakeboard. Det er vigtigt at være i god fysisk form og have en god balance for at få den bedste oplevelse med wakeboard. Derfor er styrke og balance træning også en stor del af faget, da det kræver styrke og udholdenhed at wakeboarde, og jo bedre form du er i, jo sjovere er det at wakeboarde.

Balancetræningen vil primært foregå på indo-boards og slacklines. Styrketræningen vil primært bestå i coretræning.
Desuden vil vi også arbejde med destinationen – vi vil forberede os på den kultur vi skal møde, så vi kan møde den med viden, nysgerrighed og åbenhed

Rejsen

Vi vil møde lokale og komme ind under huden på dem, og lade dem komme ind under huden på os.

Målet med rejsen er at opleve en anden kultur – mærke forskellene og lære naturen og omgivelserne på destinationen at kende.Det er spændende at rejse og man lærer rigtig meget ved at prøve kræfter under nye forhold.Ofte er der bedre forhold på destinationen, og samtidig kommer vi tættere sammen som gruppe og lærer hinanden bedre at kende.Rejsen vil også være et mål for gruppen, så alle har noget at arbejde imod. På rejsen vil vi leve og spise, som de gør, det pågældende sted.

Undervisere

Richard Brown
rib@ranumefterskole.dk

Se flere historier fra Wakeboard på Facebook.

Vilkår og egenbetaling

Vilkår:Det er vigtigt at du har lyst til vand, kan svømme (inden vi starter wakeboarding op, skal du bestå en svømmetest her på skolen) og har mod på at få vendt op og ned på dine egne grænser.
Egenbetaling:  3500 kr.