Road Trip-West-USA

Kategori
Kulturprofilfag 2022

Kultur-profilfagsfagsrejse til det vestlige USA

USA er et land fyldt med ekstreme kontraster. USA Road Trip West vil forsøgte at afbalancere distancen mellem de to ekstremer; storbylivet og livet på landet samt den dertilhørende natur og kultur. Som kontrast til storbylivet kører vi gennem de store storsåede naturlandskaber, som det vestlige USA har at tilbyde, heriblandt besøg af nationalparker og indianerlandskaber.

Rejsen

Vi vil forsøge at arrangere et skolebesøg og stille skarp på kontrasten mellem de forskellige religioner og kulturelle trosretninger, det vestlige USA har at byde på.

Måske skal vi også besøge både indfødte amerikanere og besøge forskellige nationalparker.

Undervisning

I undervisningen vil vi i samarbejde med eleverne planlægge hvad US Road trip skal indeholde. Ud over planlægningen af turen vil vi undervise i amerikansk historie og – kultur.

Corona: Restriktioner, regler mm.

Du skal være fuldt vaccineret for at kunne rejse til USA med fly, hvis du ikke er amerikansk statsborger eller indvandrer (ikke amerikansk statsborger, amerikansk statsborger, lovlig permanent bosiddende eller rejser til USA med et indvandrervisum). Der gælder kun begrænsede undtagelser.

Du skal fremvise et negativt resultat af en COVID-19-test eller dokumentation for immunitet fra COVID-19, når du rejser til USA med fly, som er maks 24 timer gammel. Det er påkrævet at bære en maske over næse og mund i indendørs områder i offentlige transportmidler (herunder fly), når du rejser til, inden for eller ud af USA, og indendørs i amerikanske transportknudepunkter (herunder lufthavne).

Vaccinationer:

• 2 vaccinationer nødvendige

Undervisere

Peter Kristensen
pk@ranumefterskole.dk

Vilkår og økonomi

Egenbetaling: ca. 7.500 kr.

Lommepenge anbefalet 1.000,- kr.

WEBSHOP

Besøg facebookside