Islandsk ridning

Kategori
Profilfag P3

Heste, Natursport og Imagination er en fantastisk kombination. På hesteryg oplever man naturen helt tæt på, og samtidig kan man nå langt omkring. Ridning er lige så meget en sport for kroppen som for sjælen.

Islænderridning

Islænderridning vil foregå i mindre hold, hvor der er tid til alle ryttere, både nybegyndere og erfarne ryttere. Der vil i den daglige profilfagsundervisning både indgå øvelse i grundridning, ture i terrænet og pasning og håndtering af hestene. Undervisningen vil halvdelen af tiden bestå af ridning i den skønne natur i samarbejde med ridecentrene i Fårup og Blokhus, mens den anden halvdel af tiden vil blive brugt på fordybelse, træning og planlægning af den foranstående profilfagsrejse. Der vil også indtænkes udflugter til Krogbækgaard på Læsø i planlægningen af profilfaget.

Rejsen

Profilfagsrejsen i Islandsk Ridning planlægges efter nye eleversdag, når vi har et overblik over elevernes interesse og niveau.

I 1. periode vil mulige destinationer være blandt andre Læsø, Sverige eller Østrig.

I 3. periode gik rejsen sidste år til Island, der er mulighed for at komme med forslag til andre destinationer.

Undervisere

Mette Rødbro

Se flere historier fra Ridning på Facebook.

Vilkår og egenbetaling

Egenbetaling 1. periode: