Tidligere Kulturfag

Kina Kungfu skole

Kungfu skole i Kina og et besøg ind i hovedstaden Beijing—en af verdens ældste civilisationer.

Vi drager afsted mod en Wudang Traditional Kungfu academy I WudangShan, Hubei Provins I Kina.

Her får vi muligheden for at bruge en uge sammen med de kinesiske børn, unge og voksne som har dedikeret deres liv lige nu til Kungfu. Nogle af dem vil være mestrer og leve som kungfu mester resten af deres tid – andre vil vokse op i en verden af kungfu, qi-energi og taoisme for derefter at tage det med ud i verden hvad end de vælger derefter.

Det er en helt unik mulighed for at få et indblik i ældgammel kinesisk tradition og visdom.

Vi vil bo på skolen I 7 dage. Her vil vi træne basis kungfu, praktisere qi-gong og lære en taiji form Wudang style. Wudang mountains er meget kendt indenfor martial arts – især taiji og qigong samt filosofien taoisme. Qi betyder livs-energi og er en stor skat i traditionel kinesisk medicin, som vi også vil komme tættere på, og høre om.

Imens vi er på skolen vil vi modtage undervisning I kinesisk samt lave andre aktiviteter med de unge studerende på skolen, tale med Sifu Yuan Xiu Gang, som er kungfu mester og discipel af det hellige tempel I Wudang Mountains som vi også vil komme på toppen af og opleve historie og storhed.

Kineserne har meget historie og storhed. Så efter at vi har fået ømme ben og oplevet kiesisk kultur i en mindre bjerglandsby, Wudangshan, vil vi tage toget afsted til Beijing og opleve historien, storheden, det gamle og det helt nye Kina. Vi vil opleve en menneskemængde vi aldrig før har set I Beijings metro-system, spise dumblings, se den forbudte by og lave taiji og/el kungfu I parken sammen med de andre kinesere. Kungfu, som vi også har lært der hvor det kommer fra – Kina.

Vi afslutter turen på den kinesiske mur, hvor vi sammen med hinanden får muligheden for at lave vores fælles kungfu serie med en helt ekstra ordinær udsigt stående på trapper af sten gjort af Kinas første kejser – The great wall.

I forberedelserne til rejsen og I selve kulturfaget vil I både blive undervist I det kinesiske sprog, Kinas kultur og historie, filosofien daoisme – yin/yang samt kungfu, qigong og taiji. Der vil ugentligt være fysisk træning som skal klargøre os til at være klar både fysisk og mentalt til at lære alt det vi kan imens vi er der.

Du skal være indstillet på at have et fuldt dagsprogram på det meste af denne tur. Dog indeholder tiden på skolen også rum til at slappe af, samvær, gå-tur I bjergbyen og meditation.

VILKÅR: Pas skal være gyldigt et 1/2 år efter hjemkomst. Dvs. til min. udgangen af juni 2017. Alle elever skal have følgende vaccinationer: Hepatitis A og stivkrampe det er forældrenes ansvar at eleven har vacinen

EGENBETALING 8.800,- KR.