Rejser, Tidligere Kulturfag

Hawaii

Hawaii blev optaget som den 50. stat i USA i 1950’erne og består af 8 mindre øer. Hawaii ligger midt i Stillehavet, lidt nord for ækvator. Vi vil i undervisningen op til rejsen arbejde med Hawaiis kultur ved at aktivt samarbejde med en kontaktskole på Oahu, få kontakt til det lokale samfund over internettet og få knyttet venskabskontakter til lokale unge.
Temaer i kulturfaget kunne være:

Kultur: Oprindelige befolkning, forholdet mellem rig og fattig, turisme, udvikling, moderne samfund versus traditioner.

Natur: Marinebiologi, forholdet mellem mennesket og naturen, menneskets/turismens indflydelse på natur og miljø

Vandsport: Surfing, dykning, svømning

Vi vil arbejde med Hawaiis historiske udvikling, fra de første mennesker ankom til øerne, til efter optagelsen i USA, og hvordan 2. verdenskrig påvirkede Hawaii (Pearl Harbor)

På selve turen vil vi opholde os på øen Oahu, hvor hovedstaden Honolulu ligger.

Vi vil opleve det lokale samfund både stort og småt, opleve Hawaiis natur både over og under vandet -Dykning, surfing og vandring i de højere dele af Hawaii. Så hvis du er en person der nyder at studere fremmede kulturer og opleve den fantastiske natur, så er Hawaii kulturfaget for dig.

VILKÅR: Visum er includeret. Det er forældrenes eget ansvar at elevens pas er gyldigt på rejsen. Alle elever skal have stivkrampe vaccine- det er forældrenes ansvar at eleven har vacinen

EGENBETALING: 10.000,- KR.