Fodbold

Profilfag P1, Profilfag P3

Vælg fodbold på Ranum Efterskole College

Måske er du allerede en dygtig fodboldspiller, der spiller på højt plan derhjemme. Eller også har du bare lyst til at prøve fodbold som profilfag på Ranum. Uanset hvad, så kan du vælge fodbold på Ranum Efterskole College, og du vil blive dygtigere individuelt og som holdspiller.

Fodbold som profilfag på Ranum har for nyligt indgået et udviklingssamarbejde med Aab af 1885. Det betyder blandt andet, at vi flere gange besøger deres træningsanlæg, hvor du bliver udfordret med træningsteknologien Goal Station, professionelle trænere og hører foredrag af professionelle fodboldspillere.

Fodbold og efterskole

På Fodbold får eleverne en forståelse for fodboldens indflydelse på et globalt plan, og det er for alle med interesse i teknisk, taktisk og fysisk træning. Der bliver lagt stor vægt på social trivsel og følelsen af at være en del af noget større, hvorfor teambuilding, konkurrence og fairplay også bliver vigtige begreber. FN’s verdensmål bliver derfor en gennemgående faktor, hvor specielt punkt 3: Sundhed og trivsel vil være inkorporeret med fokus på både fysisk og mental sundhed. Vi lægger stor vægt på, at eleverne bliver medskabere af fagindholdet og bruger kompetencerne hos hinanden således, at alle føler sig som en vigtig del af gruppen. Igennem skoleåret vil der, udover træning 2-3 gange om ugen, blive arrangeret både indendørs og udendørs kampe mod andre efterskoler, ligesom vi også deltager i de Nordjyske Mesterskaber for Efterskoler i efteråret.

Se flere historier fra fodbold på Facebook.

Vilkår og egenbetaling

Vilkår: Alle elever er forsikret ifht. farlig sport op til 500.000 kr. ved skader, som ikke er dækket af skolens erhvervsforsikring.
Egenbetaling: Pris er ikke fastsat endnu (Tidligere pris var på ca. 3.000,- kr. Til England)

Undervisere

Employee Mick Purkær Madsen