Basketball

Profilfag P1, Profilfag P3

Basketball

Basketball er et fag for alle uanset niveau. Faget er todelt, hvor der er fokus på individuel udvikling og fællesskabet omkring holdet. Der arbejdes i løbet af året med skudteknik, afleveringer og driblinger, derudover vil personlig og zone-forsvar også være vigtige at forstå.

I angrebet fokuserer vi på motion og andre relevante plays. Din forståelse for spillet og sporten vil vi også arbejde med.

Vi bestræber os på at spille kampe mod andre klubber og skoler. Efterskolen er desuden tilmeldt Nordjyske Mesterskaber i basket.

Rejsen

Sarajevo byder på en fantastisk mulighed for baskettræning og kulturel udforskning i ét! Tag med på en uforglemmelig basketrejse til Sarajevo, hvor historie og sport forenes til en unik oplevelse. Om formiddagen kan du arbejde på dine færdigheder på banen og om eftermiddagen vil vi udforske byens kultur og turbulente historie. Gå en tur gennem de brostensbelagte gader i den gamle by, besøge historiske steder som Latin Bridge og lytte til de lokale historier om byens genopbygning efter krigens ar. Uanset om du er en ivrig basketballspiller eller en kulturinteresseret rejsende, vil en basketrejse til Sarajevo være en oplevelse, der beriger både sind og sjæl. Træningen på rejsen er en forlængelse af det vi arbejder med på skolen.

Undervisere

Ammar Hasic Hegelund