Basketball

Profilfag P1, Profilfag P3

Basketball

Basketball er et fag for alle uanset niveau. Faget er todelt, hvor der er fokus på individuel udvikling og fællesskabet omkring holdet. Der arbejdes i løbet af året med skudteknik, afleveringer og driblinger, derudover vil personlig og zone-forsvar også være vigtige at forstå.

I angrebet fokuserer vi på motion og andre relevante plays. Din forståelse for spillet og sporten vil vi også arbejde med.

Vi bestræber os på at spille kampe mod andre klubber og skoler. Efterskolen er desuden tilmeldt Nordjyske Mesterskaber i basket.

Rejsen

Vælger man Basketball som profilfag, vil rejsen være til et europæisk land, hvor der vil være mulighed at se professionelle euroleague kampe.

Undervisere

Ammar Hasic Hegelund

amh@ranumefterskole.dk

Vilkår og egenbetaling

Vilkår: Alle elever er forsikret ifht. farlig sport op til 500.000,- kr. ved skader, som ikke er dækket
af skolens erhvervsforsikring. Se også skolens sikkerhedsinstrukser for kajak/vand aktivitet. Det må forventes, at der vil være behov for godt udstyr: Rygsæk, støvler, skaljakke, sovepose mv. Du er meget velkommen til selv at medbringe mountainbike.

Egenbetaling: Pris er ikke fastsat endnu