Asian Cultures – Thailand

Kulturprofilfag 2022

På opdagelse i Thailand: en verden af kultur

Er du draget af kultur, og ønsker at opleve Asien helt tæt på? Så vælg kultur-profilfaget her!

Undervisningen

Vidste du f.eks., at den berømte SHEMALE i Thailand allerede havde eksisteret i Indien og Kina for tusind år siden? Når du vælger asiatisk kultur, kommer du aldrig til at kede dig til timen.

Vores undervisningsindhold er meget forskelligartet, og først og fremmest vil du få undervisning i asiatisk madlavning. Den berømte phat thai, japansk sushi, kinesiske dumplings, koreansk grill, indiske pandekager osv. vil vænne din mave til asiatisk mad inden rejsen. Derudover vil der være flere lektioner i Kong Fu og Thai Qi træning. Undervisningen vil også være i sproget, og vi vil invitere vores AFS Thai-studerende til at deltage i sprogundervisningen.

Buddhismen er den vigtigste religion i Asien, og vi vil finde ud af forskellen på at være munk i Thailand og i Kina eller Japan. Vi vil også dykke ned i historien, og kigge på Anden Verdenskrig i Asien.

Samlet vil vi udforske den asiatiske kultur, og de mange facetter den indeholder, både fagligt og praktisk.

Rejsen

Selvom de fleste asiatiske lande har lukket døren til turister grundet corona, velkommer Thailand stadigvæk besøgende med et smil. Selvom asiatisk kultur varierer, kan vi stadig opleve de store og mest populære kulturer i Thailand. I Bangkok er der ikke kun ”China Town”, men også ”Japanese Street”, ”Indian Road”, ”Korean Plaza” osv. Ved hvert sted vil du kunne opleve den ægte kultur fra landede de repræsenterer.
Vores tur vil være fuld af aktiviteter: paladser, templer og markeder er alle en must-see oplevelse i Thailand, og udover det skal vi besøge det tropiske frugtparadis kaldet Chanthaburi. Her får vi en uforglemmelig smag-og-lær oplevelse i de lokale frugtplantager, hvor vi bl.a. skal prøve frisk mango, litchi og Durian osv. lige fra træet. Vi vil også have en chance for at opleve naturen helt tæt på. Vi skal bestige bjerge, nyde smukke udsigter og bade i vandet ved et fascinerende vandfald. Desuden kan et skole- eller børnehavebesøg, samt thaiboksetræning, blive tilføjet til vores rejseliste.

Corona: Restriktioner, regler mm.

Du skal vaccineres inden afrejse, og det tredje stik er anbefalet. PCR-test er påkrævet to gange, én gang før vi forlader Danmark, og anden når vi lander i Thailand. Vi skal bo på et luksushotel i Bangkok den allerførste dag, når vi ankommer, mens vi venter på PCR-testresultatet. Her skal vi slappe af og dræbe vores jetlag, inden vi starter vores fantastiske tur med en robust krop dagen efter.

Lærere

Ning Xu
xn@ranumefterskole.dk

Vilkår og økonomi

Egenbetaling: ca. 7.500 DKK.

Lommepenge: anbefalet 1.000 DKK.

Vaccinationer: Stivkrampe, Hepatitis A

WEBSHOP