Skydive, Full host på tur, Valg af P3, Kultur- & Familiedag & PVA Konkurrence

Vores elever er tilbage fra deres kulturfagsrejser, og de er fyldte med sjove historier og vilde oplevelser. Vi har åbnet op for tilmeldinger til Skydive, så hvis du er klar til at tage springet (bogstaveligt talt), så er det nu du skal slå til! Og hey, vores Full Host elever brugte desuden påskeferien i København på at udforske byen og have det mega sjovt. Vi glæder os også til at afholde vores Kultur- og familiedag, hvor vores elever og lærere vil dele deres eventyr med jer i billeder, historier og måske endda en film eller to. Alt dette og meget mere i denne uges nyhedsbrev.

Skydive

Kære elever og forældre,

I kan nu tilmelde jer til faldskærmsudspring – enten på et tandemspring eller solo!

Hvis du ønsker at tage på tandemspring, bedes du udfylde følgende formular lige her. (du kan skifte til engelsk i øverste venstre hjørne). Det er forældrene til eleven, som skal udfylde denne. Prisen for REC-elever er 2100 DKK, så du skal udfylde følgende rabatkode når du udfylder den: RANUM

Det er 1400 kr. billigere end normalprisen, og er et once in a lifetime tilbud!

Det er på lørdag den 29., lokation: DropZone Denmark, Herning. Du behøver ikke at være tilmeldt weekenden for at deltage, men kan blot møde os derude. Jeres familier er også velkomne

Hvis du har lyst til at tage et solokursus, og springe solo ud af et fly, så skriv en mail på: sif@ranumefterskole.dk. Der vil hun forklare hvordan man booker det. Prisen for dette er 3500 DKK, og de tager afsted fredag den 28. efter endt undervisning.

Du vil få den første del af en AFF – du kan læse mere om dette her.  (Bronze)

Hvis du bookede et spring sidste gang, og ikke kom afsted, så kontakt venligst ejeren Peter på +45 27827696

Ved eventuelle spørgsmål kan du skrive til sif@ranumefterskole.dk, eller du kan finde hende på sit kontor.

Dropzones adresse er Skinderholmvej 31.

Deres kontaktoplysninger er som følger:

E-mail: info@dropzonedenmark.dk

Telefonnummeret er +45 22 40 11 17.

OBS: Tilmelding lukker d. 25 april

Full Host på tur

Full Host-eleverne har nydt København i påsken.

De har besøgt Tivoli og ‘Reffen’, fået en rundvisning på Christiania, hvor de fik nogle historier om de mennesker, der bor der nu og før i tiden.

Derefter var der en gruppe som tog på indendørs faldskærmsudspring, imens den anden gruppe tog til Amalienborg, for at se den lille havfrue og andre seværdigheder.

Det var solrigt, men koldt.

P3 Interest Vote

Nu er det blevet tid til, at eleverne skal vælge deres sidste profilfag, og der er allerede kommet rigtig mange forslag i løbet af vinteren. Det er nu muligt og stemme, og man kan finde alt information inde på SkolePlan under opslag, hvor der er et link til udfyldelse af spørgeskema. Spørgeskemaet for valg af P3 slutter den 17.4.

Du kan finde spørgeskemaet for valg af P3 lige her.

Det er ikke forældre-bekræftelse på dette valg, da den afsluttende ekskursion ikke forventes at omfatte egenbetaling og primært vil foregå i Danmark i den 2. sidste uge af opholdet.

Invitation til Kultur- og familiedag den 23.april 2023.

Kære forældre og familier.
I inviteres hermed til en Kultur- og familiedag, hvor elever og lærere fortæller om Kulturfagsrejserne i billeder, historier og evt. film. Desuden er der evalueringsworkshops i forbindelse med forfriskninger, hvor I kan mødes med ansatte og dele jeres erfaringer, meninger og ideer med os.
Søndag fejrer vi også skolens 19. års fødselsdag med masser af kage og forfriskninger ligesom der er frokost til alle grupper på de annoncerede tidspunkter i spisesalen.
Dagens program slutter med en ”foredragsgave” særligt tilpasset forældre, imens eleverne kan besøge hinandens kulturfagsworkshop og være sammen med deres søskende og evt. bedsteforældre mv.
(Elever og lærere får særligt tilrettelagte foredrag om digitaldannelse mandag formiddag).

”Kunsten at fucke flere ting op på samme tid” et gaveforedrag til forældre.
Foredragsholder og journalist Søren Hebsgaard har stor erfaring i at sætte fokus på vores brug af mobil og skærme, samt digital dannelse. På baggrund af en undersøgelse blandt Ranum elever, tager Søren fat i de svære valg og situationer, hvor mobilen eller skærme skaber udfordringer for fællesskab og nærvær. Vi opfordrer til at I deltager i foredraget, og kan understøtte den dialog om digital dannelse, som er nødvendig for at eleverne får det fulde udbytte af efterskolelivet – og livet.

Læs mere på www.sorenhebsgaard.dk

Programmet er delt i 3 forløb og 3 grupper:
Gruppe A: Canada, Bonaire, Costa Rica, Cuba, Texas, US Road Trip
Gruppe B: EU Road Trip, Brazil, South Africa, Nepal, Namibia, New Zealand
Gruppe C: South Korea, Thailand, Taiwan, Bali, Japan, Malaysia

Af hensyn til lokale og pladsfordeling vil vi gerne have en tilmelding på Skoleplan inden den 20. april.

PVA, Photo, Video and Article konkurrence angående kulturfagsrejse

Hvert skoleår afholder vi en PVA-konkurrence (foto-, video- og artikelkonkurrence) om elevernes kulturrejser.
Det bedste samlede sæt af 3 fotos, bedste foto, video og/eller artikel vinder 500 kr. Den absolut “bedste af de bedste” vinder et sæt Apple AirPods – 3. generation.

Skynd dig og prik til dit barn, hvis han/hun vil have muligheden for, at vinde nogle fede præmier!

DEADLINE for indsendelse er onsdag den 19.04.2023 kl. 23:59

Se et kort resume af konkurrencen og hvad du kan vinde lige her:

Reglerne for konkurrencen er følgenede:

Det var alt for denne uges nyhedsbrev her fra Ranum Efterskole College.

Rigtig god weekend til alle!

De bedste påskehilsner