Road Trip – Europe

Kategori
Kulturfag

Kunne du godt trænge til en ordentlig rundtur igennem Europa, og få en kæmpe en på opleveren? Så er European Road Trip lige noget for dig!

På kulturrejsen vil vi besøge storbyer rundt i Europa og primært i den østlige del. Vi vil besøge byer der har haft en stor historisk og samfundsmæssig betydning for Europa og Europas udvikling, og byer hvor mødet med den østeuropæiske kultur vil være i fokus.

Kulturrejsen i Europa formes af lærere og elever. Aktiviteterne og de endelige destinationer vil derfor være en del af kulturfagets indhold.

Undervisningen

Undervisningen vil være fokuseret på skabelsen af Europa og kulturel udveksling med andre europæiske borgere. Det er vores håb at skabe udvekslinger med andre skoler i Europa. Nogle af disse er allerede i gang. Vi har til hensigt at bruge disse kontakter til at organisere værtsfamilieophold og skolebesøg, mens vi er rundt i Europa.

Rejsen

Rejsen koster ikke ekstra for eleverne, og et af vores vigtigste mål er at vise, at det ikke behøver at koste en formue at rejse og skabe forbindelser. Det ligger også i vores skoleværdier, at vi ønsker at gøre rejser tilgængelige for alle uanset økonomisk situation.

Corona: Restriktioner, regler mm.

Vi er ved at undersøge restriktioner og regler for de lande, vi skal besøge.

Lærere

Ib Christensen

ic@ranumefterskole.dk

Vilkår og økonomi

Egenbetaling: 1 kr.

Lommepenge: anbefalet 1.000 DKK.

Vaccinationer:

WEBSHOP