Europa Roadtrip

På kulturrejsen vil vi besøge storbyer rundt i Europa og primært i den østlige del. Vi vil besøge byer der har haft en stor historisk og samfundsmæssig betydning for Europa og Europas udvikling, og byer hvor mødet med den østeuropæiske kultur vil være i fokus.

Kulturrejsen i Europa formes af lærere og elever. Aktiviteterne og de endelige destinationer vil derfor være en del af kulturfagets indhold.

Rejsen

Den europæiske rundrejse vil fokusere på kulturel udveksling. Selve roadtrip’en fastlægges af de elever og lærere. Destinationen for roadtrip’en kan være et eller flere lande – et hvilket som helst sted i Europa.

Undervisning

Teaching will be focused on the creation of Europe and Cultural exchange with other European citizens. It is our hope to create exchanges with other school in Europe. Some of which are already in process of happening. We intend to use these contacts to organize host family stays and school visits while around Europe.

Rejsen koster ikke ekstra for eleverne, og et af vores vigtigste mål er at vise, at det ikke behøver at koste en formue at rejse og skabe forbindelser. Det ligger også i vores skoleværdier, at vi ønsker at gøre rejser tilgængelige for alle uanset økonomisk situation.

Undervisere

Richard Brown
rib@ranumefterskole.dk

Vilkår og egenbetaling

Egenbetaling: 0,-

Vi anbefaler ca. 1.000,- kr. i lommepenge, da det er let at blive fristet i en storby.

WEBSHOP

Besøg facebookside