Skriftlige eksamener, klatrebevis & kreativ undervisning

Kære læser,

En kort uge er nu passeret på Ranum Efterskole College. Eleverne har gennem ugen smagt på følelsen af spænding og nervøsitet, da de skriftlige eksamener stod for døren. De fik selvfølgelig også en masse afbræk fra disse, hvor de kunne lade op til de næste, med kreativ undervisning og begivenhedsrige ture ud af huset. Spændt på at høre om, hvordan det forløb sig? Du er ikke den eneste … Du kan derfor nu læse om alle ugens højdepunkter i nyhedsbrevet her!

Sæt STORT kryds i kalenderen! Den 22. juni 2024 kl. 14.00 fejre vi vores 20-års jubilæum med en kæmpe fest! Læs mere om dagen for enden af nyhedsbrevet!

God fornøjelse. Vi ønsker alle en dejlig solrig weekend!

Skriftlige eksamener

Mandagen startede ud med skriftlige eksamener for både 9. og 10. klasse. Eleverne har været fokuseret, hvor de op til eksamenerne, har sat sig sammen og øvet sig grundigt med kreative lege og øvelser.

Stand up paddle i Vilsted Sø

Selvom vi ikke hver dag er lige heldige med fuld sol og 20 grader, stopper det os ikke i, at sætte benene op på et par paddleboards. Vi var afsted til Vilsted Sø, hvor kun vores latter og syngende fugle kunne høres.

Spanske sommerøjeblikke

10+ Spansk har i denne uge sluttet årets undervisning af med at bevæge sig rundt på skolen og forevige små sommerøjeblikke – på spansk selvfølgelig!

Tryk af t-shirt

Craft and Design sluttede af med tryk af t-shirt sammen med Randy – super hyggeligt!

Projektklassen på tur

Projektklassen har været på tur i Vorupør og Klitmøller. Vi besøgte kontorfællesskabet/iværksætterhuset “Surf and work”, hvor vi hørte nogle inspirerende oplæg om iværksætteri, arbejdsglæde og balance imellem arbejde og fritid. Vi besøgte også “Strandet” (som indsamler, genanvender og oplyser om plasticaffald) og sammen med dem sluttede vi dagen af med strandrens og indsamling af 70 kg. plasticaffald. Så godt gået!

Lightpainting

Mandag aften har vi eksperimenteret med lightpainting! Vi fik nogle sjove og kreative resultater ud af det!

Klatrebevis til 10+ Klatring

10+ Klatring havde deres sidste klasse i sidste uge. En rigtig dejlig flok drenge sluttede af med at modtage deres K1 klatrebevis og diverse små præmier til holdkonkurrencen. Tillykke til dem!

Det sker

26.05.24 Nye Eleversdag

31.05.24 Sidste Skoledag

01.06.24 Outdoorweekend

04.06.24 Mundtlige prøver

14.06.24 Ranum Derby

15.06.24 Vandsportsweekend

20-års Jubilæum

Sæt et kæmpe kryds i din kalender ved lørdag den 22. juni 2024 kl. 14.00! Vi fejre vores 20-års jubilæum med en kæmpe fest!

Ranum Efterskole College fylder 20 år – lørdag den 22. juni kl. 14.00 inviterer vi derfor til det største jubilæum i skolens historie! Kom og vær med til at fejre 20 års oplevelser, venskaber og udvikling når vi slår dørene op til en dag fyldt med togetherness og underholdning. Der vil være livemusik og underholdning fra tidligere elever, en tidsrejse gennem 20 års efterskole med både nye og gamle elever, en 3-retters menu, fællessang og afsløringen af et nyt gavlmaleri med samtlige elever og ansatte, der har været med til at forme os til den vi er i dag. Det bliver en dag fyldt med glæde, grin og genforeninger! Tilmeld dig her!

Vi glæder os til at fejre 20 år med jer!

Venlig hilsen og rigtig god weekend fra alle os på,