Det spøger på efterskolen! Første elevfest & udfordrende Extreme

Kære læser,

Blege spøgelser, kvidrende flagermuse og skræmmende græskarlygter har overtaget alle hjørner af Ranum Efterskole College. Halloween er blevet fejret fra den ene ende til den anden af skolen med uhyggelig udklædning til årets første elevfest og lækre kager og flødeboller, der næsten ikke turde spises. Men lækre, det var de! Og for traditionens skyld blev der lavet Haunted House i Næsby. De blev budt kærligt velkommen af alverdens væsner og skabninger. Dyk ned i alle ugens mange gruelige begivenheder i nyhedsbrevet lige her.

God fornøjelse med læsningen… Hvis du altså tør!

Årets første elevfest

Forældrene til eleverne på Ranum Efterskole College har nu afholdt årets første elevfest i uhyggens tegn. En gennemført fest med skræmmende kostumer og togetherness på højeste plan. Festen foregik i Haverslevhallen med over 50 frivillige forældre, der gjorde det muligt, at skabe en mindeværdig fest for eleverne. Tusind tak for alle de frivillige forældre til arrangementet.

Festen foregår uden for skolens regi og er arrangeret af forældrene.

Næsby Haunted House

Den 31. oktober arbejdede ansatte sammen på Ranum Efterskole College om, at kreere Haunted House i Næsby for de lokale og eleverne. Da mørket lagde sig dukkede de mest skræmmende og blodige væsner frem fra deres skjul og gjorde klar til at skabe en aften for de besøgende, som de aldrig ville glemme. Tusind tak til alle der gjorde dette muligt!

Halloween2324_Best - 1 of 238

Se mange flere billeder fra aftenen på vores Flickr lige her!

Halloween spreder sig på skolen

Op til den mest uhyggelige tid på året har elever, køkkenet og resten af Ranum Efterskole College, i samarbjede, spredt uhyggen rundt på skolens mange mørke og spøgende gange. Græskarene fik udskåret skræmmende ansigter, køkkenet lavede 600 flødeboller og Baking bagte flotte græskar cupcakes. Se hvordan den uhyggelige Halloween har spredt sig på skolen nedenfor.

Græskarudskæring

Pyntning i Ranumhus

600 skræmmende flødeboller

Græskar cupcakes

Extreme var ekstreme!

På en regnvåd, blæsende novemberdag med 4 grader tog eleverne fra Extreme ud på en lille “hygge”-tur omkring skolen. For at sætte stemningen lagde de ud med et isbad, inden de tog videre til sandkassen ved idrætsbanerne. Her rullede de sig i sand og gik videre til broen over åen, hvor de blev dækket til i mel. Bageklare tog de videre op til den lille skov, hvor de gik i mudder til hoften nede i åen. Ved den sidste bro blev de til sidst angrebet af grøn havregrød. Der blev lovet gengæld til de elever, der var hyret ind til den hemmelige mission 😉 I er vilde Extreme!

Forstanderens klumme

Efterårsmorgenerne blev lidt lysere efter at vi gik til vintertid. Det mærkedes tydeligt på eleverne, ellers var det fordi de havde haft en fantastisk første elevfest! Kæmpe stor tak til alle de frivillige forældre, som stod bag! November er “den sværeste” måned på et efterskoleår, fordi mørket omslutter os, og efterskolelivet også bliver hverdag. Men vi gør alt hvad vi kan for at trænge igennem mørket med fællesskabsaktiviteter og events. Halloween var igen i år skræmmende uhyggeligt godt.

10. Klasserne drager afsted på TEBO ud af huset og ud på ungdomsuddannelser og virksomheder for at se ind i en mulig fremtid. Lige om lidt er der søskendeweekend, og rigtig mange elever får besøg. Midt i november starter vi med at pynte hele skolen op til jul, og så er der lys overalt! Sæt kryds i kalenderen den 2. december, hvor Imagination ugen kulminerer med kæmpe julemarked og musical!

God weekend.

Olav Storm.

Det sker

04.-05.11 eSport weekend

Uge 45

Første standpunktskaraktere synlige i skoleplan
Forsinket Day of the Dead-aften
08.-09.11 TEBO-dage for 10. klasse
Skolen pyntes op til jul
11.-12.11 Hyggelig juleweekend

Søskendeweekend

Så er vi klar til søskendeweekend! Elevernes søskende får muligheden for at opleve en hel weekend på Ranum Efterskole College den 24.-26. november 2023. Læs invitationen nedenfor for endnu mere information angående aktiviteterne på dagene. Du kan allerede nu hoppe ind på SkolePlan og tilmelde dig søskendeweekenden.

Tak for denne gang – Vi ønsker jer alle en god efterårsferie!

Venlig hilsen alle os på,