Årets første Profilfagsrejser

Kære læser,

Når du læser denne uges nyhedsbrev er størstedelen af Ranum Efterskole Colleges elever på vej hjem fra årets første Profilfagsrejser. Flere Profilfag er allerede hjemvendt efter en uges rejse ude i verden, samtidig med vi stadig har elever under vandets overflade og på toppen af alverdens bjerge.

Gemmen ugen har det været muligt at følge med i alle Profilfagsrejserne gennem vores mange Facebook-grupper, der dækker over hver enkelt rejse. Derudover har der været fuld tryk på vores Instagram, hvor eleverne selv har delt deres oplevelser helt tæt på.

Men frygt ej. I denne uges nyhedsbrev får du et indblik i alle Profilfagsrejserne og deres største øjeblikke fra ugens løb. Og mange flere er på vej i næste uges nyhedsbrev, samt på de sociale medier!

Så læn dig tilbage og nyd alle de fantastiske billeder fra rejserne. Vi ønsker jer alle en rigtig god efterårsferie fra Ranum Efterskole College.

Hvor rejser vi hen?

Vi har i ugen sendt 18 Profilfag godt afsted på rejser rundt omkring i verdenen. Men hvor rejser vi egentlig hen på årets første Profilfagsrejser? Det kan vi svare dig på lige her:

Adventure – Czech Rep.

Wakeboarding – Germany

Yoga – Malaga

Forstanderens klumme

Profilfagsrejserne er ved at slutte for de fleste og de sidste lander lørdag. Eleverne og lærerne får mange forskellige oplevelser og erfaringer med sig hjem. Heldigvis har vi undgået alvorlige uheld og ulykker. De mange rejseberetninger på de forskellige holds Facebook grupper, vidner om at eleverne er blevet udfordret på deres færdigheder, og har fået styrket fællesskabet betydeligt.

Vi har naturligvis sendt en del tanker til de skoler, som oplevede konflikten i Israel. Vi er opmærksomme på at verden er uforudsigelig, og ekstra opmærksomme på rejserne.

Vi glæder os nu til en pause i efterårsferien og ser frem til at gense eleverne og dele deres rejseoplevelser på tværs. Eleverne glæder sig også til den forestående elevfest fredag efter efterårsferien.

God weekend og god efterårsferie.

Olav Storm

Meget mere på vej!

Hold ørerne og øjnene åbne – Der er nemlig mange flere gode billeder og historier på vej fra Profilfagsrejserne i vores næste nyhedsbrev. Så hvis du gerne vil have meget mere Profilfagsrejse, så tilmeld dig vores Nyhedsbrev og få besked, når vores næste udkommer direkte via din mail.

Er du interesseret i, at vide endnu mere om vores brede vifte af Profilfag? Du kan læse om alle vores Profilfag lige her!

Tak for denne gang – Vi ønsker jer alle en god efterårsferie!

Venlig hilsen alle os på,