Profilfag 3 Ture

Kære læser,

Denne uge har der været fart over feltet, da vores elever havde 3 intensive Profilfagsdage. Vejret var med os, og betød bedst mulige forhold for fagene. Mange elever har haft sammenhægende dage udenfor skolen, mens andre er taget på dagsture ud i det ganske, danske land. Se billeder fra turene, samt alt det løse, i denne uges nyhedsbrev. God fornøjelse.

Musik, Medie, Fitness & Motion og Basketball

De fire fag Medie, Musik, Fitness & Motion samt Basketball tog en samlet tur til smukke Skagen Strand Feriecenter. Her havde de individuelt program om dagen, og samlet om aftenen.

Dette var programmet onsdag:

I dag startede Music, Media, Fitness & Basketball deres 3-dages-extravaganza i smukke Skagen. Vi forlod Ranum i morges og ankom til Skagen omkring frokosttid. Herefter kunne fagene gå i gang med deres individuelle programmer.
Media havde en minigolfturnering ⛳️, efterfulgt af lidt fritid på feriecentret og en dukkert i poolen 🏊‍♀️
Music fik sat deres udstyr op i et konferencelokale og et forspring til at øve før deres indspilningssession i morgen.
Basket har nydt de forskellige aktiviteter omkring feriecenteret, som inkluderede en stor omgang basketball på banen 🏀⛹️
Fitness har spillet badminton, haft en minigolf ⛳️ turnering og nogle har endda haft en dukkert i poolen.
Vi sluttede dagen af sammen, hvor #togetherness virkelig kom til udtryk! Vi havde et hyggeligt bål 🔥, skumfiduser, skrev i mindebøger og havde en sing-a-long, hvor musik spillede guitar.

Dette var programmet torsdag:

Media tog på heldagstur til Skagen, hvor vi besøgte Skagens Museum, gik ud til Grenen, tog på Sandormen, spiste en stor og velfortjent is, efterfulgt af et besøg i et escape room.
Musik fik indspillet deres musik, og havde lidt fritid omkring feriecenteret. Eleverne har vist masser af tålmodighed og talent i hele indspilningsprocessen 👏
Fitness tog også til Skagen, hvor de besøgte Skagens Museum og havde lidt fritid. Efterfølgende havde de en volleyballturnering 🏐
Basket havde en dunkekonkurrence på basketbanen, havde en minigolfturnering og tog ind til Skagen, hvor de prøvede escape room 😁 De prøvede også en dobbelløber fra det legendariske Tour de Grillbar til frokost.
Vi havde en stor fælles aftensmad/sammenskudsgilde, efterfulgt af en tur til stranden og aftenbadning i poolen.

Ridning

Kano

Dette er en opdatering fra kanos tur torsdag:

I går havde vi en smuk dag på vandet med masser af sol på turen fra Silkeborg til Sminge Sø. Folk badede i Gudenåen, og efter aftensmaden gik vi en kort tur til St. Troldhøj med en smuk udsigt over ådalen. Selvfølgelig med snobrød til natmad 😎. I dag spiser vi frokost ved Kongens Bro, vi fik et par dråber vand, men solen er ved at finde os igen nu ☀️ en masse elever synger, mens de padler. Vi vil være på vores campingplads i Ans om et par timer 🥳

Wakeboard

Wakeboard i Thy Kabelpark

Keramik og Gastronomi

Profilfagene Keramik og Gastronomi tog på fælles telttur, se nogle billeder fra dagene her 🙂

Der vil følge opdateringer fra de resterende profilfagsture i næste uges nyhedsbrev – i kan godt glæde jer!

I mellemtiden kan i nyde disse små solstråle historier, fra den forgangne uge

Extreme Wellness

Extreme wellness har her til formiddag arbejdet med deres sanser. Smagssansen kom i spil med forskellige smagsindtryk. Synssansen forsvandt en lille times tid og afslutningsvis blev evnen til at udøve mindfullnes til toner af tysk heavy metal afprøvet. Over middag kommer følesansen på banen og ret sandsynligt også lugtesansen.

Outdoor weekend

Der var i weekenden Outdoor tema, hvilket bl.a. betød en tur i Rold Skov, bål og hygge i Rønbjerg. Da der er elevfest denne weekend, var det den sidste weekend på skolen for mange af eleverne. Vi mener faktisk at det stråler igennem på disse billeder – eleverne får det bedste, ud af den sidste tid!

Ja, denne uges nyhedsbrev kunne vidst lige så godt kaldes en skrabbog eller et billedblad. Vi håber at i har nydt det, mindst lige så meget som vi har nydt denne uge med jordens skønneste elever. Ranum Redaktionen, over and out. Vi ses i næste uge.

Venlig hilsen alle os på,