Alpakaer, Kyllinger, Hvaler, Street Art, Aktivitetsdage og Invitation til Dimission

Kære Læser,

Det er blevet fredag, og udenfor stråler solen. Der er vandsportsweekend i vente, og en fantastisk weekend på vandet i vente. Programmet byder bl.a. på sejlads, solnedgangssurfing, wakeboard og windsurf. Derudover havde vi tirsdag i denne uge den bedst mulige opstart efter pinseferien med en profilfagsdag. Mange af eleverne var ude af huset, på eksempelvis strandyoga i Løkken og fotosafari i Løgstør. Der er altså dømt hygge for alle pengene, nu da vi har påbegyndt slutspurten på efterskoleåret.

I denne uges nyhedsbrev er der usædvanligt mange dyre-nyheder, der er reportager fra Odense og der er praktiske informationer. Altså alt godt fra slikposen, som vi lige har blandet en gang. Rigtig god læsning.

Greenfingers udvider

Greenfingers har i den seneste tid udvidet, og det betyder nye beboere her på skolen. Både kyllinger og alpakaer er det blevet til, og NØJ hvor er de alle sammen søde og kælne! Vi har her på skolen drømt om alpakaer i mange år, og nu da ønsket går i opfyldelse, kunne vi ikke være gladere! Sig hej til Astor, Djamil og Mighty Quinn.

Vi inviterer alle, som slår vejen forbi Ranum, til at tage et kig forbi, og sige hej til alle vores søde dyr i Greenfingers. De glæder sig til at se jer 😉

Hvaler spottet på Full Host tur til Odense

Full Host eleverne tilbragte pinsen i Hans Christian Andersens hjemby Odense. Her stod programmet bl.a. på Street food, biograftur hvor de så Den Lille Havfrue og en gåtur ved Egeskov Slot. Derudover var de søndag på bridgewalking, hvor de en flok hvaler lagde vejen forbi. En stor oplevelse, både for elever og lærere på turen.

Aktivitetsdage

I disse dage med mundtlige eksaminer, er der godt gang i den rundt omkring på skolen. Har eleverne ikke eksamen, kan de vælge enten at have studietid eller tage på aktiviteter. Aktiviteterne har bl.a. budt på street art tur og besøg på Kunsten i Aalborg, sejlads, picnicture, strandture, wakeboard og meget mere. En af aktiviteterne var blomsterkunst, hvor eleverne tørrede blomster, og efterfølgende hæftede dem på saltdej. Det er blevet til nogle meget smukke resultater – som du kan se, lige herunder.

En anden gruppe elever var onsdag på tur i Aalborg, hvor de så street art og besøgte Kunsten. En inspirerende og spændende dag, hvor kunsten og det kreative var i centrum.

Invitation til dimission

Se programmet under OPSLAG på skoleplan

Kære forældre og elever

Hermed kommer information og invitation om den sidste uge og dimissionen. I Outrougen skal vi bl.a. spise brunch med kontakt-lærerne, øve lancier, lave revy, holde den flotteste Gallafest onsdag aften og så har vi selvfølgelig også et par overraskelser i ærmet.
Fredag gør vi alle værelserne hovedrent og bytter nøglebrikken med en billet til Ranum Dream Festival. Festivalen foregår i Næsby, og det er vigtigt, at eleverne medbringer sovepose og liggeunderlag, samt aftaler hvem, som kan medbringe telt til værelset. Det bliver både hyggeligt, festligt og trist på én gang.

PROGRAM FOR DIMISSION – Lørdag den 24. juni.

(08.00-09.30 Morgenmad og nedpakning af teltpladsen. Shuttlebusser tilbage til skolen.)

09.30-11.00 Forældrene kommer til skolen og pakker biler. Morgenkaffe for forældre på plænen.

11.00 Dimission på plænen foran Hovedbygningen, så tag tøj med efter vejret.

12.15 Frokost og kaffe i spisesal og torvet, mens eleverne krammer farvel ved Livstræet i skolegaarden.

13.30 Sidste krammer og rigtig god sommer. Vi ses i Ranum Efterskoles Venner

Parkering: Vi forudser, at der kan blive trængsel omkring husene, når bilerne skal pakkes. Derfor beder vi om, at I kommer i god tid, og at I hurtigt pakker bilerne, og derefter kører til P-pladserne ved folkeskolen og Multikulturhuset eller de afmærkede grønne P-områder. Vi beder eleverne om at bære deres tasker og poser ud til pålæsningsstederne, så vi minimerer trængslen på gange og trapper.
Vi glæder os til at se jer alle til dimission!

Information om Hent Ting-Eftermiddag

Søndag den 18. juni kl. 16.00-19.00 holder vi ”Hente ting-eftermiddag”
Hente ting eftermiddag fra kl. 16 og kl. 17-19 er der løbende grill på Torvet. Vi vil gerne, at så mange som muligt kommer og henter så meget som muligt hjem fra værelserne, således, at den sidste oprydning og rengøring bliver lettere.

Husk, at eleverne har behov for liggeunderlag, sovepose og en dele telt aftale til Dream Festivalen.
Tilmelding er åben på Skoleplan indtil torsdag den 15. juni kl. 12.00.

Denne weekend

er der vandsportsweekend. Programmet for weekenden lyder:

Fredag eftermiddag og aften:

– SundownerSurf i Klitmøller

– SundownerSailing og tur til fantastiske Rønbjerg Havn

Lørdag:

– Wakeboard

– Surf in Klitmøller

– Sejlads i Rønbjerg fra 11 til aftensmad

– SundownerSailing efter aftensmad

Søndag:

– Surf i Klitmøller

– Sejlads i Rønbjerg fra 11 til aftensmad.

– Windsurf

Vi glæder os til en helt igennem fantastisk weekend, og alle i derude kan følge med på vores sociale medier, hvor vi løbende vil poste billeder og videoer fra vores weekend.

Sådan så det bl.a. ud, da der var vandsportsweekend i starten af skoleåret.

Tusind tak for at i læste med, her i skoleårets 4. sidste nyhedsbrev.

Venlig hilsen alle os på,