Nye Elevers Dag, Oceans of Hope, tur til Bilbao, SUP board og kano

Kære læser,

Det har været en kort uge her på Ranum Efterskole. Onsdag tog eleverne hjem på Kristi Himmelfartsferie, mens Full Host eleverne er draget mod Göteborg. Den korte uge har dog været indholdsrig, og vi er nået vidt omkring i nærområdet. En lynvarsling holdte kanoholdet på land, så fingerfærdighederne med teltopsætning blev testet. Derudover havde vi i søndags en festdag, da elevhold 20 gæstede skolen til Nye Elevers Dag.

Vi håber at du nyder denne uges nyhedsbrev. Rigtig god læsning.

Nye Elevers Dag

Søndag gæstede 450 kommende elever og deres familier skolen til Nye Elevers Dag. Det var en festsdag uden lige, fuldent med god mad, taler, musik, samtaler med kommende kontaktlærer og den første kontaktgruppetid. Vi havde solskinnet med os det meste af dagen, dog vendte vejret efter fællessamlingen på plænen.

Køkkenet havde denne dag disket op med alverdens lækkerier, og vi tør godt love, at de kommende elever fik sig en skøn forsmag på efterskolelivet. Du kan se et udklip af billederne fra den store dag herunder, og de resterende på vores Flickr. Den finder du her: https://www.flickr.com/photos/ranumefterskole

Til de 50 elever som ikke var der til Nye Elevers Dag, kan fællessamlingerne fra Nye Elevers Dag ses herunder:

Et besøg i Bilbao

Spansk 10+ tog i sidste uge en tur til Bilbao i Spanien, hvor de besøgte vores udvekslingsskole Somorrosto. Her besøgte pigerne de selvsamme elever som gæstede Ranum Efterskole College tilbage i marts. Programmet for ugen inkluderede cafebesøg, homestay, besøg på Guggenheim Museum og Athletic de Bilbao, gåture på gamle havne og byfest. På trods af svingende vejr havde pigerne en fantastisk udvekslingsoplevelse.

SUP board på vand

En skøn eftermiddag på SUP med seje elever, i næsten helt vindstille vejr 🙌🏄‍♀️

Kano på land

Grundet varsel om torden med vild vind besluttede kano at øve sig i teltslagning mandag. Så er de vidst klar til profilfagstur til juni!

Oceans of Hope gav en sejltur

Båden Oceans of Hope, fra foreningen af samme navn, tog tirsdag aften en række ansatte fra Ranum Efterskole College på en tur rundt i Limfjorden. Dette fungerede som en del i vidensdelingen og idegenereringen af Ranum Højskole, hvor Oceans of Hope vil bidrage stort til sejladslinjen. Vi fik os en storslået tur med kuling og høj bølgegang, hvor selv de mest garvede sømænd blev udfordret.

Oceans of Hope er en Challenge 67, som er bygget til at sejle jorden rundt med modvind og stormvejr i Sydhavet. Den kan altså holde til lidt af hvert, som vi også fik en lille forsmag på.

Du kan læse mere om Oceans of Hope på deres Facebookside: https://www.facebook.com/OceansofHope og/eller deres hjemmeside: https://www.oceansofhope.org/

Godnat breve

Tirsdag aften skrev eleverne godnat breve til hinanden. Disse blev delt ud på godnat runden af lærerne, og bragte stor glæde blandt eleverne. Den sødeste gestus!

Næsten 1000 ugers sommerskole booket!

Onsdag kunne vi meddele, at vi nu har solgt 996 ugers sommerskole! Det betyder også, at vi snart rammer de magiske 1000 tilmeldinger! Dermed skal det også siges, at vi snart kan begynde at lukke for tilmelding på de mest populære uger.

Den store succes, som sommerskolen virkelig er begyndt at markere sig som, er er grundet det knald dygtige og dybdegående arbejde som sommerskolekoordinator Henriette og sommerskoleleder Tine har lagt. Tusind tak til jer!

Skal du nå at sikre dig din plads på sommerskolen? Læs mere om vores forskellige tilbud her: https://www.ranumefterskole.dk/sommercamps/

En rockende start på weekenden

Ranum Efterskoles helt egen Carl sendte eleverne på weekend, da han med sit band Slimjim onsdag spillede koncert for en fyldt festsal. Der blev rocket, sunget og klappet, da bandet indtog scenen.

Koncerten peakede da eleverne Jonas og Gustav gæstede scenen og spillede med. Tusind tak for musikken til både eleverne og Slimjim!

Tak, kære læser, for at du endnu engang læser med i nyhedsbrevet. Vi ses igen i næste uge.

Venlig hilsen alle os på,