Efterskoleliv i forårsvejret, koncert, en indisk gave, nye profilfag, fodboldturnering, kaffebar og hunde-nyheder

Kære læser,

Solen skinner, vinduerne står åbne og elevernes gruppearbejde er rykket udenfor. Med andre ord, foråret er kommet! Det har givet anledning til aftener med gang i, hvor man virkelig har kunne mærke efterskolelivet tæt på. Aftenerne har bl.a. budt på rundbold, fodboldturnering, volleyball, gåture ved søen og bål. Derudover har der været kaffebar i Ranumhus, og et besøg fra FGU, med en vildt fed teaterkoncert i mandags. På søndag er elevernes familier inviteret til Kultur- og Familiedag, og vi glæder os til at fylde skolen med god energi og glade forældre.

Læs meget mere om vores solskinsuge, i denne uge nyhedsbrev. God læsning.

Efterskoleliv i forårsvejret

Et lille indblik i efterskolelivet, som virkelig blomstrer i disse tider. Et fantastisk syn!

FGU koncert

Mandag aften gæstede FGU skolen med forestillingen “Krop – vi skærer helt ind til benet“. Det foregik i to hold, hvor Seminariehuset så det først fra 17:30-18:30. Efterfølgende så Ranumhus og Kær forestillingen fra 19:00 – 20:00. Det var et stærkt show, som virkelig gjorde indtryk på eleverne. Tusind tak for besøget FGU! Herunder kan ses et lille klip fra showet.

Ranumhus Kaffebar

En skøn kaffebar har serveret sin sidste iskaffe. Tak til alle, der besøgte Ranumhus og bidrog til en dejlig/hyggelig stemning!

En gave langvejs fra

Skolen har fået en gave fra Delhi Public School, Nipania Indore. Gaven er en Ganish gud, som bringer lykke og blev overrakt af vores indiske gæsteelev Anvita Agrawal

Nyhed: Tag din hund med til Kultur- og Familiedag!

I inviteres hermed til en Kultur- og Familiedag, hvor elever og lærere fortæller om Kulturfagsrejserne i billeder, historier og evt. film. Desuden er der evalueringsworkshops i forbindelse med forfriskninger, hvor I kan mødes med ansatte og dele jeres erfaringer, meninger og ideer med os.
Søndag fejrer vi også skolens 19. års fødselsdag med masser af kage og forfriskninger ligesom der er frokost til alle grupper på de annoncerede tidspunkter i spisesalen.
Dagens program slutter med en ”foredragsgave” særligt tilpasset forældre, imens eleverne kan besøge hinandens kulturfagsworkshop og være sammen med deres søskende og evt. bedsteforældre mv.

Billedet her er fra sidste Kultur- og Familiedag med elevhold 16

En gruppe elever har foreslået at hunde-familier kan tage deres hund med til Familie- og Kulturfagsdagen.
Det er første gang vi prøver det, så der gælder nogle adfærdsregler: Hunde må slet ikke komme i Seminariehuset, spisesalene og hos gederne i Greenfingers (hensyn til allergikere). I de andre huse må hunde gerne komme kortvarigt indenfor, hvis værelset er OK med det.

Du kan læse mere om initiativet på Facebook-gruppen her: https://www.facebook.com/groups/719704859935264

Nye Profilfag!

Torsdag eftermiddag havde eleverne deres endelige valg af deres andet profilfag. De nye profilfag har undervisning frem til midt juni, hvor perioden afsluttes med en tre dages profilfagstur. Denne ligger i dagene 14. til 16. juni. Hvor turene skal gå til, bestemmer tovholderne på fagene i samspil med eleverne.

Første undervisningsgang på elevernes nye profilfag er mandag d. 24. Det bliver fedt!

Fodboldturnering

Torsdag aften afholdte en gruppe af vores mexicanske elever en fantastisk fed fodboldturnering. 8 hold deltog, og finalen bød på de to hold: Danmark – Mexico. Danmark løb med sejren. Fantastisk stemning på stadionen, med en masse tilskuere, god musik og snacks.

Act for the Climate

Kom og se udstillingen i U000-hallen, når du kommer til Kultur- og Familiedag! Engelsk 10AB har visualiseret deres tanker om, hvordan man kan handle for klimaet.

Udstillingen være oppe de næste tre uger 🌳🌱🌾🌿🌻🦟🦋🦈🐳🌍

Tusind tak for at læse denne uges nyhedsbrev.

Venlig hilsen alle os på,