Fantastisk imagination uge, Euroscola og valentinsdag

Kære læser,

Denne uge har skolen summet af liv og leg i denne imagination uge. I weekenden var der danse weekend med forestillingen “Hvis jeg bliver VOKSEN”.
Tirsdag fejrede eleverne valentinsdag med massere af kærlighedsbreve, quizzer og kærestedåb. Til sidst har flere af de mange imagination fag været på ture ude af huset til bl.a. ARoS, Springeren, Terminalen 7400, gokart og Aars museum. Sidst men ikke mindst har en gruppe elever fået lov til deltage i Euroscola i Strasbourg i Frankrig.

Der er altså en masse spændende oplevelser at læse om i denne uges nyhedsbrev.

Ranum elever på besøg i Europa parlamentet

En gruppe politisk interesserede elever har været på besøg i Europa Parlamentet sammen med 500 unge fra hele EU.

Eleverne har oplevet Strasbourg, smagt på de lokale delikatesser og prøvet at være EU politikere.

Danse- og performanceweekend

I den forgangne weekend holdt vi dansecamp med internationale danseinstruktører og gæsteelever, vores egne elever fik prøvet en række nye serier og var vildt begejstrede for oplevelsen. Lørdag eftermiddag stod Vesthimmerlands Teaterforening for en forrygende flot og inspirerende danseteaterforestilling i festsalen. Forestillingen ”Hvis jeg bliver VOKSEN” bevægede publikum i musik, dans og dramatiske scener og satte store temaer om det at blive voksen og det at være voksen og se tilbage.

Valentinsdag

Valentinsdag blev fejret med kærlighedsbreve, en kærlighedsquiz og en hjemmelavet Photo booth.

Der var altså masser af kærlighed i luften, og sidst på aftenen, var der kærestedåb ved Livstræet.

Imagination uge

Dans, musik, kreativitet, sport og design med ler, tekstil og konditori. Sorte fingre i motor og teknik, samt filmproduktion og gastronomi. Hele skolen har summet af liv og leg i denne Imagination uge.

Graphic design

Graphic design drog tidlig morgen til Aarhus for at besøge de kongelige rådyr i Marselisborg Dyrehave, hvorefter turen gik til ARoS. Her så de en masse smuk kunst og fordybede sig i interaktive opgaver med hinanden.

Som afslutning på denne uge tog Graphic Design ud for at besøge Designers Trust, hvor de så en masse smukke designs og hørte mere om udviklingen og processen bag et design!

Jewellery

I faget Jewellery making er de ved finpudsningen af deres smykker, og glæder sig til at afholde et marked på imaginationday, hvor alt profit går til vores kære venskabsskoler.

Keramik holdet

Keramik holdet var en tur til Aars museum, hvor de så på smuk keramik, og efterfølgende ude og sætte deres præg på Ranum, ved keramiktrolde på træer.

Filmmaking

Filmmaking holdet var også i gang med de sidste optagelser og redigeringer til den store premiere til imagination dag. Her blev der optaget en aften, og eleverne glæder sig uhyggeligt meget, til at vise resultatet frem!

Medieholdets filmproduktion er skrevet, instrueret og indspillet af eleverne selv og temaet er skizofreni, tvivl og selvmordstanker. Det er et dystert ungdoms- og samtidsbillede, men tabuer letter og det skaber også lys i mørket.

Skateboard

Skater holdet tog en tur til Herning i Terminalen 7400, som er en kæmpe skaterhal, hvor alle tricks kunne blive prøvet af!

Duelighedsbevis

Duelighedsholdet tog på tur til Springeren, som er et maritomt museum. Her kom eleverne gennem en række aktiviteter og fil frokost med FDF skibent Jens Krogh, som havde en masse gode historier at fortælle.

Eleverne arbejder på højtryk for at få de sidste detaljer på plads, til den store imagination dag, hvor vi glæder os til at vise hvad vi har brugt dette imagination forløb på!

Her er et udpluk af de mange andre aktiviteter i ugens løb:

Vi glæder os til at se jer til Imagination dag!

Herunder ses programmet for imagination dag.

Rigtig god weekend, venlig hilsen alle os på,