Escape Room, 9 kl. på tur, Nepal Kulturfag på trek og et par videoer!

Kære læser,

Vi er nu tilbage på skolebænken, efter 2 helt fantastiske fællesrejser. Eleverne er bl.a. hjemvendt til deres imagination-fag, som lige nu arbejder på højtryk for at færdiggøre deres projekter til imagination-ugen. Der produceres bl.a. en gyserfilm, laves smykker & økser og udarbejdes et teaterstykke. Kulturfagene er også tilbage i skemaerne, og især Nepal-holdene har haft sig noget af en uge.

Alt dette, og meget mere, i denne uges nyhedsbrev.

Escape Room

Onsdag aften havde eleverne på skolen fornøjelsen af, et vaskeægte Escape Room på loftet i Kær, stablet på benene af krea-lærer Sofie. Escape rooms er en oplevelse, hvor du i et team prøver at bryde ud af et værelse. Der skal løses gåder og mysterier for at kunne slippe ud. Der dukkede så mange elever op, at flere måtte gå forgæves. Derfor gentages succesen snart igen 🙂

De hurtigste hold til at slippe ud, er som følger:

Første pladsen: Dumbledores Army (med en tid på 16.40,75)

Anden pladsen: Hold:kæft (med en tid på 17.02,53)

Tredje pladsen: The four Sherlocks (med en tid på 18.14, 34)

Fjerde pladsen: MostleGayGang (med en tid på 23.39, 18)

Herunder kan der ses en video af hvordan gådeløsningen foregår:

Nepal Kulturfag på trek

Nepal Culture group var i tirsdags på deres første trænings tur til Vilsted Tårn, hvor der var 2.3km ud til destinationen. Det var en dejlig tur, hvor eleverne fik noget frisk luft og fik snakket sammen på kryds og tværs.

Deres lærer Nigel Hopwood siger, at der vil komme en masse projekter i fremtiden, omhandlende FN’s-17 verdensmål.

På besøg hos Salling Plast

I onsdags var 9. klasserne ude og besøge Salling Plast, hvor de fik en guidet rundvisning i hvordan de som virksomhed er med til. at øge den grønne omstilling. Derudover fik eleverne lov til at se deres produktion og fik en forklaring af, hvad de enkelte maskiner gør.

Salling plast er leverandør af alle former for PeHD-fittings til fjernvarme, industri, akvakultur samt vand m.m.

Kørekortundervisning

Eleverne på skolen har som et af deres Imagination-fag kunne vælge kørekortundervisning. Mange elever hoppede på muligheden, og herunder ses et glimt fra deres teoriundervisning.

TikTok

Op til jul kunne vi dele den glædelige nyhed, at vi på vores TikTok kanal havde rundet 100 tusind likes. Det var stort! Kanalen er stadig godt i gang, og du kan finde et par nye videoer derinde. Blandt andet denne video, som rundede over 55 tusind visninger på under 24 timer. God fornøjelse 🙂

Gode råd til at rejse med efterskolen

Vi har på vores fælles skitur til Sverige samlet vores elevers bedste råd, til at rejse med efterskolen. Rådene omhandler alt fra at huske tandbørsten, til hvordan man får mest muligt ud af turen.

God fornøjelse!

Mød os på messer

Traditionen tro tilbringer vi weekenderne i januar og februar, rundt omkring på diverse messer i det danske land. Her er der en lille oversigt, over de messer vi er at finde på:

For hver af messerne er der en begivenhed på vores Facebook side, som du kan tilmelde dig. Her vil du finde nyttig information og få opdateringer på vores messebesøg.

Silkeborg

Aalborg

Roskilde

Aabenraa

Foruden efterskolemesserne, er vi også på Boat Show Denmark messerne den 24. – 26. februar, samt den 2. – 5 marts. Mere information følger.

På messerne er der en unik mulighed for at møde skolen udenfor campus, og få sig en god snak både med elever og ansatte på skolen.

Skydive weekend!

I weekenden d. 29. og 30. april, vender skydive stærkt tilbage til skolen! Vi har denne gang 150 tandemsprings pladser, hvoraf springene foregår fra 4000 meters højde. Vi glæder os endnu engang til at slå Danmarks rekord! Tilmelding og yderligere information følger.

Herunder en video fra vores første besøg hos DropZone Denmark – og en lille teaser for hvordan skydive weekend ser ud!

Tusind tak for at I læser med, vi ses igen næste fredag!

Rigtig god weekend,