Vi er tilbage: Full Host, rejseforberedelser og nye ansigter!

Kære Læser,

Så er vi tilbage. Et glædeligt nytår skal der lyde fra alle os på Ranum Efterskole College, som alle er kommet ind i det nye år med 10 fingre og 10 tæer.

Endnu et år er skudt i gang her på skolen, og det summer af spænding. “Hvorfor mon det?” tænker du måske. Vi skal såmænd på tur i weekenden. Vi drager ud for at styrke fællesskabet mellem eleverne, og for at dyrke “togetherness”. Størstedelen af skolen (540 mand) drager på ski, mens en mindre flok skal til Prag på kulturtur.

Alt dette, og meget mere, i denne uges nyhedsbrev.

Full Host fejrede jul og nytår

Vores Full Host elever tilbragte julen i Sverige. Her var der ski på menuen, og eleverne fik sig en kæmpe oplevelse på pisterne.

Herefter stod den på nytårsaften hos Skallerup Klit Ferie Center

Optakt til rejserne

Som optakt til weekendens rejser, var eleverne i weekenden til samling, omhandlende alt det praktiske ifm. deres rejser. Dermed er begge rejsehold nu klar til afrejse i weekenden, og på det fællesskab, som venter dem i hhv. Sverige og Prag. Som den sidste forberedelse, blev 10. klasse eleverne torsdag kastet ud i en række aktiviteter. Her kunne der vælges mellem en løbetur, en gåtur eller en god omgang høvdingebold i hallen.

Her billeder fra gåturen, som talte over 100 elever og en dejlig omgang solskin.

Sig hej til de nye ansigter på skolen

Vi kunne i starten af ugen byde en bunke nye ansigter velkommen her på skolen, og i skal da ikke snydes for et lille indblik! Byd velkommen til:

Rike

Rike er ikke et helt nyt ansigt, da hun tidligere har været gæstelærer for surfholdet, når de har lagt vejen forbi Klitmøller. Hun skal undervise i surf, tysk og er tilknyttet European Road Trip.

Fried’l

Fried’l er frivillig igennem AFS, og er fra Belgium. Hun er uddannet lærer, og har flere års erfaring med at undervise indskoling.

Mette

Mette er vist det man kalder et yderst velkendt ansigt, og har tidligere undervist på skolen. Hun skal undervise i dansk og psykologi, og er desuden på som elevstøtte.

Halfdan

Halfdan har af flere omgange arbejdet på skolen, og har nu endnu engang lagt vejen forbi Ranum. Han skal undervise i musik, have vikartimer og muligvis en god bunke naturfag.

Besøg på Den Blå Planet

Vi besøgte den Blå Planet for at donere nogle store koraller vi har groet i vores Coral Lab mange af dem var blevet så store at ingen andre havde plads til dem. Der ud over var der også en muræne på over en meter der trængte til mere plads. Og meget passende havde Thomas og Sebastian fra den blå planet lige snakket om at de manglede til en af udstillingerne. Så vis i kigger forbi så er den zebra stribet fra Ranum. Det hele endte med at fylde 9 store varme kasser. Vi havde 54 elever med der til dagligt arbejder med korallerne på skolen. De benyttede lejligheden til at modtage undervisning fra skole tjenesten og derefter en rundvisning bag scenen.

Efterskolernes Aften

Onsdag d. 11 januar kan du komme til åbent hus på Ranum Efterskole, når vi afholder Efterskolernes Aften. Da alle skolens elever er på tur, har vi hvervet nogle erfarne elever til at fremvise skolen.

Programmet for Efterskolernes Aften på REC lyder:

⏰ 18:00: Check-in

⏰ 18:10 & 19:30: Oplæg om Ranum Efterskole College

⏰18:00 – 19:30: Aftensmad (mexicansk buffet)

⏰ 19:30 – 21:00: Kaffe & forfriskninger

⏰ 18:10 – 21:00: Eleverne viser rundt

⏰ 18:10 – 21:00: Infocafé om sommercamps, fag, rejser og økonomi

Ses vi mon? Så husk at tilmelde dig på link: https://ranumefterskolecollege.youngcrm.com/eventportal/9250 – så er vi sikre på, at der er mad nok til alle 😊

Vi ses på pisterne!

Kære alle,

Vi vil nu holde os en kort weekend, inden vi hopper på diverse busser, fly og færger. Husk at følge med på vores Instagram, Facebook og YouTube for opdateringer på rejsen. Er du forældre/søskende/farmor eller andet familiemedlem, så kan du også følge med i Facebookgruppen “Ranum Efterskole College 22-23“, hvor der vil komme opdateringer fra de individuelle skihold. Disse opdateringer deles samlet herefter på vores Facebook side.

I næste uge vil nyhedsbrevet bugne med billeder fra de to rejser, så der er altså nok at se frem til!

I ønskes alle en rigtig dejlig weekend,

Venlig hilsen alle os på Ranum Efterskole College