Søskendeweekend, jubilæum og boxing

Kære læser,

Det er blevet fredag, kaffen er varm, vinden er kold, og vi er nu klar til at bringe dig ugens små og store nyheder. I weekenden havde vi fornøjelsen af en propfyldt skole med 400 glade elever og søskende. Vi har derudover sendt nogle glade drenge til boxingstævne i Aalborg, OG vi har kunne fejre et helt særligt jubilæum – alt dette, og meget mere, i denne uges nyhedsbrev!

Søskendeweekend med stort S

Da fredag rullede ind, begyndte det også at strømme til med søskende i alle former og størrelser. Fra de helt små 5 årige lillesøstre, til de helt store 35 årige storebrødre. Der må siges at have været fart over feltet, og programmet fredag inkluderede Just Dance i FEstsalen, Bjørnebrødre i biografen og slangebesøg i biologi.

Lørdag var programmet dejlig proppet, og de mange søskendepar kunen bl.a. komme i donut factory, bage pandekager i gastronomi og spille boldspil i hallen. Nyd de dejlige billeder herunder, og få stemningen helt ind under huden. Man kan kun blive glad i låget af såden en omgang søskendehygge 🙂

Undervejs som lørdagen skred frem, havde vi desuden en look-a-like konkurrence her på skolen, hvor de søskendepar som ligner hinanden mest, ville vinde lækre præmier. I kan se et lille udpluk af billederne her, hvor vinderbilledet også er inkluderet – mon i kan gætte hvem vinderen blev?

Søndag gik i bedste efterskoleånd med oprydning, rengøring og brunch, hvorefter de søde søskende kunne vende snuden hjemad. Søskendeweekend kan noget helt specielt, og vi er glade for at dele humøret, sangene og smilene med ale jer søskendepar.

Og nu videre til en søndag med gang i!

Boxing i Aalborg

Trænere Anil og Rasmus kunne søndag tage deres brave boxer-drenge under armen, og drage mod diplomstævne i boxing i Aalborg. Humøret var højt, drengene var kampklar og adrenalinen pumpede. Der blev givet point efter teknisk kunnen, herunder parader, slagteknik og benarbejde. Man skulle have 27 point for at få diplomet.

Det blev til flotte resultater over hele linjen, og især eleven Gustav Rønn kan se sig rigtig tilfreds – han hev nemlig hele 28 point hjem, og kunne tage et diplom med hjem til Ranum.

Stort tillykke til hele holdet med de flotte resultater, vi vil glæde os til at se mere fra jer!

Og fra pulsen helt i top, så kommer den helt i bund igen. Vi skal til jubilæumsfejring.

20 år med Lis

Der har i denne uge været god grund til at være glad – vi har nemlig fejret 20 år med Lis! Lis er tilknyttet Ranum som sorgkonsulent, og har altså gennem årene hjulpet utallige elever og lærere med bearbejdelse af sorg. Vi takker Lis for tilliden, dedikationen og det meget værdifulde arbejde, som hun møder ind med hver eneste gang hun er her på Ranum.

Joan har her overgivet en buket til Lis, men jeg tør godt at love, at der fulgte et af Joans legendariske kram med i gaven

Keramik i lange baner

De sidste par uger har 10+ faget Art&Design haft glæden af gæstelærer Jan Anker, som har undervist i keramik ifm. projektet Jan og børns møde med Kunsten.

Eleverne har arbejdet med kreativ keramik, og nu kan vi simpelthen afsløre de flotte resultater:

Eleverne har fået et dejligt dybdegående indblik i keramik verdenen, og det har været en super spændende proces for dem. Vi takker til Jan for samarbejdet, og vi gætter på, at der er nogle forældre som bliver meget glade for at få de flotte skåle mv. hjem til pynt.

What a week!

Og med det må vi bare sige, at det endnu engang har været en fornøjelse af en uge her på Ranum, og at vi nu ser frem mod en laaang weekend, med undervisningsfri på mandag. Desuden tager Full Host eleverne et smut til København, så der bliver massere af fede nyheder i næste uge!

Som altid takker vi for at du ville tune ind og læse med, og vi ser frem til at overdynge dig med gode nyheder igen i næste uge. Så er der vidst bare tilbage at sige:

Rigtig god weekend, fra alle os på