I ly af forberedelserne

Kære Læser,

Så kom og gik endnu en uge på Ranum Efterskole College, og vi kan derfor endnu engang berette om den sidste uges begivenheder. Vi lægger selvfølgelig ud, hvor vi slap i sidste uge: med Mizz Privileze!

Mizz Privileze kom, så og sejrede!

Den skønne Mizz Privileze lagde vejen forbi Ranum fredag eftermiddag, med hendes faboules foredrag. Med lipsync, dans, kostumeskift og vigtige emner, blev det et mere end succesfuldt foredrag, som virkelig gjorde indtryk på eleverne. Vi takker mange gang Mizz Privileze for at lægge holde oplægget, og virkelig afslutte vores Uge 6 med et brag!

En weekendtur til Ribe

Full host eleverne slog i den forlængede weekend turen forbi Ribe, hvor de fik oplevet Danmarks ældste by helt tæt på. Eleverne kom rundtur i byen, og hørte om heksene fra Ribe, med bl.a. nogle af de ældste beretninger om heksebrændinger i dansk historie.

Derudover så de gamle bydele, og fik da også prøvet vaske ægte skipperlabskovs – med lidt blandede meninger om dette.

På turen derned blev Jellingestenen da også rundet – og dansk kultur blev virkelig udforsket.

Tine, som stod for weekenden, sagde om hendes oplevelse med eleverne: “Det var en weekend med ægte dansk hygge – og massere af varm kakao” – og takker desuden for god ro og orden 😉

Alle de mange forberedelser

Ugen er gået med alle former for små og store forbereddelser – både til Imaginationdagen på lørdag, og Prag-rejsen lørdag aften.

Klar til Imagination dag!

Torsdag og fredag har været en mini-imagination uge, med profilfag som centrum for det hele. Cheerleading har stået på hoved for at kunne sammensætte en fed rutine, som selvfølgelig fremvises lørdag, og vi kan allerede nu afsløre, at pigerne sætter noget af et show for døren. Profilfagene dans, musik, musical theater og makeup artestry er gået sammen om at sammensætte musicalen “Take a chance” som lørdag vil køre i Festsalen. Eyda fra musicalen har lavet den maks flotte plakat som i kan se herunder – og derudover rundt omkring på skolen.

Profilfaget medie har hele profilfagsperioden arbejdet frem mod netop denne Imaginationdag, og filmer en dokumentar om efterskolelivet, som skal fremvises på lørdag i biografen. Den når forhåbentligt at blive færdig, og de knokler afsted med interviews af diverse elever og lærere på skolen.

Følg med på vores sociale medier lørdag, og se hvor fed Imagination dagen bliver!

Og endnu flere forberedelser

Foruden forberedelserne til Imaginationdagen, har Prag-turen også været igennem den sidste del af støbeskeen, så vi er klar til at sende 110 elever og lærere afsted lørdag aften, efter Imaginationdagen. Der er blevet koklet for at strikke et fedt program sammen, som bl.a. indeholder besøg på Theresienstadt, en operatur og byvandring i de smukke bydele. Vi er overbeviste om at turen bliver helt igennem fed – og i kan følge med på Facebook siden Prag – Ranum Efterskole College eller vores Instagram.

SOMMERCAMPS: En oplevelse for livet

Ta’ på på Ranum Sommercamp og få den bedste sommer i dit liv. Du får en fantastisk sjov og oplevelsesrig sommerferie, hvor du vil blive udfordret personligt og fagligt.

Du kan vælge International Sommerskole i 2 til 4 uger eller en af vores spændende camps i 1 til 2 uger som er Dykkercamp, Sejladscamp, Cheerleadingcamp, Dansecamp, eSportscamp, Fit for life camp og Adventurecamp.

Vores camps er for aldersgruppen 14-17 – Cheerleadingcamp er +11 år. Priserne starter fra 2600 kr.

Ps: Der er Early Bird rabat til de hurtige

Vi ønsker alle en rigtig god weekend, og skal nok sende jer en tanke fra bussen til Prag 😉

De bedste hilsner fra alle os på