Uge 6 – kort og godt

Velkommen til uge 6 i 2022 – hvilket også er temaet for denne uges nyhedsbrev. Efterskolen har været i hverdags-mode, men det gør ikke nyhederne mindre spændende – tværtimod. Vi springer direkte ud i det, med et overblik over ugens små og store begivenheder, og til sidst en lille teaser, for næste uges nyhedsbrev!

Gæstelærer i art & design

10+ faget art & design har i denne uge fået besøg af gæstelæreren Jan Anker (medejer af Alstrupgalleri), som viste eleverne “the ins and outs” af keramik. Jan arbejder til dagligt med bl.a. skulpturer, og dette samarbejde er et led i “Jan og Børns møde med Kunsten”.

Kristine Sørensen, lærer på art & design, sagde følgende om samarbejdet med Jan:

“Eleverne er dybt fokuseret i undervisningen og har på få gange allerede fået en masse forskellig tilgange og viden om keramik.” Det er dejligt at se så professionelle og dygtige elever, som virkelig får det maksimale ud af samarbejdet – se billeder af processen herunder:

Golf er great

Uge 6 blev også ugen hvor golf fik spredt vingerne ud, og virkelig fik nydt det gode vejr. Solen skinnede over eleverne, som fik perfektioneret deres svingform og skud. Nyd de dejlige billeder af glade elever, som virkelig fik nydt det gode vejr, uge 6 bragte med sig.

Store og små aktiviteter

For at kigge lidt på uge 6s blandede godter, dykker vi ned i nogle forskellige aktiviteter i løbet af ugen.

Først: Musical på Fjerritslev Gymnasium

90 elever dragede onsdag aften til en aften med musik, teater og glæde på Fjerritslev Gymnasium, for at se premiere på forestillingen “En Fabelagtig Historie“. Eleverne var mere end imponerede, og kom glade og tilfredse tilbage til Ranum Efterskole.

Stronger bliver stærkere

Profilfaget Stronger var i denne uge til træning på Dok55, hvor bl.a. kettlebell og vægtløftning var på programmet. Peter Andersen, lærer/træner på Stronger faget, siger følgende om træningen “Det bliver fedt når vores eget nye område bliver klar men det er også fantastisk at kunne låne Dokkens seje lokaler“.

Vi takker til Stronger, for at give os sved på panden, bare ved at kigge på dem træne – i kan se en masse videoer fra træningen, på Strongers Facebookside. De ligger en masse fedt, så smid siden et like, og følg med i deres fede træninger

Derudover gik Ranum Efterskole viral på TikTok, hvilket er noget af en bedrift i sig selv. Der skal åbenbart ikke mere til, end lidt roulade spisning hos Extreme – i kan tjekke den virale video ud her

Uge 6!

Og nu, det som i alle har ventet på – Ranum Efterskoles uge 6. Denne uge bruges til at informere, inspirere og lære fra sig om sex – gerne på lidt underholdende vis.

Derfor blev der vist Sex Education i biografen om aftenen, proppet ekstra sex undervisning ind i skemaet og som den fabelagtige rosin i pølseenden, kommer selveste Mizz Privileze fredag eftermiddag.

Mizz Privileze er bl.a. kendt som finaledeltager i Danmark Har Talent, Årets Drag 2020 og meget mere.

Mizz Privileze Arkiv - Out & About
Kilde: https://outandabout.dk/tag/mizz-privileze/

Det bliver en eksplosion af fest, farver og musik – i dette øjeblik gør Mizz Privileze sig klar til sin performance, som vi GLÆDER os til!

SOMMERCAMPS: En oplevelse for livet

Ta’ på på Ranum Sommercamp og få den bedste sommer i dit liv. Du får en fantastisk sjov og oplevelsesrig sommerferie, hvor du vil blive udfordret personligt og fagligt.

Du kan vælge International Sommerskole i 2 til 4 uger eller en af vores spændende camps i 1 til 2 uger som er Dykkercamp, Sejladscamp, Cheerleadingcamp, Dansecamp, eSportscamp, Fit for life camp og Adventurecamp.

Vores camps er for aldersgruppen 14-17 – Cheerleadingcamp er +11 år. Priserne starter fra 2600 kr.

Ps: Der er Early Bird rabat til de hurtige 😉

MØD OS PÅ EFTERSKOLEMESSEN

Nu har du en unik mulighed for at møde Ranum Efterskole og en masse andre fede danske efterskoler, når Efterskolemessen popper op rundt omkring i Danmark. Du har allerede muligheden i weekenden d. 12-13 februar i Aalborg Kongres og Kulturcenter, hvor vi selvfølgelig har en stand.

Rigtig god weekend alle sammen, og må i nyde resten af uge 6!

De bedste hilsner fra alle os på