Surstrømning, mindetrøjer & KÆMPE overraskelse

Du er tunet ind på endnu et ugentligt nyhedsbrev her fra Ranum, hvor vi giver et overblik over ugens små og store historier. Vi skal omkring en anderledes “smagfuld” oplevelse, starten på et velkendt efterskoleminde, en overraskelse eleverne ikke havde regnet med og til sidst de øvrige historier, der er værd at nævne.

Sæt dig endelig godt til rette og læs med. Vi starter med en svensk delikatesse.

SURstrømning: “Så har vi prøvet det…”

I 10+ faget Extreme får eleverne altid en ekstrem oplevelse af den ene eller den anden art. For eksempel har de været igennem en forhindringsbane med mudder, mel(klister) og en MEGET kold vandpassage.

Denne gang havde fagets lærer fået fat i det, vi ydmygt kan kalde for en svensk delikatesse. Surstrømning. De fleste har nok set videoer af folk, der spiser den fermenterede fisk – eller i hvert fald prøver på det. Inden eleverne kom til denne madudfordring, havde de desuden fyldt maverne med rugbrød og roulade, så der var alt på spil for deres mave. De fleste af eleverne gav fisken et skud, hvilket vi bravt applaver!

I kan desuden se flere videoer af denne dag på vores Facebook eller Instagram.

MINDETRØJER: Et minde for livet

Efter et tidligere mislykket forsøg i sidste uge, kunne vi i denne uge for alvor starte på projekt mindetrøjer, hvor eleverne alle underskriver en hoodie. Denne hoodie får de så som et minde om året her på Ranum Efterskole. De såkaldte mindetrøjer er et længerevarende projekt at støbe sammen, så vi er glade for den store elevtilslutning der har været i denne uge.

Trøjerne bliver i år sendt ud noget tidligere end de plejer, af den simple grund, at vi ønsker at eleverne har glæde af den i længere tid. Derved kan de også nå at få den med på den store kultur-profilfagsrejse i uge 22, og rigtig vise REC fanerne frem i verden.

FØDSELSDAG: DK’s (måske) største fødselsdag

Ugen gik ud med et BRAG, da eleverne blev vækket med nyheden “al undervisning er aflyst” – men hvad skulle de mon så bruge fredagen på? Dagen startede ud med brunch og rengøring, inden alle elever mødtes i fællessalen til samling. Her kunne Carl endelig sprænge hul på bylden, og åbne op for hvad dagens store overraskelse var:

Ranum Efterskole holdte Danmarks (måske) største suprise-party for Kerem, med alt hvad den bedste børnefødselsdag indeholder!

Dagen bød bl.a. på hoppepudder ang mas i Hallen, Nerf-gun krig, menneskelig bordfodbold, ansigtsmaling, skattejagt, børnebio, limousine køreture og meget mere!

Og hvad er en fødselsdag uden en lækker menu? Køkkenet diskede op med hotdogs, churros med is og slushice, og fik herved sat kryds ved alle vores børne-cravings. Vi må endnu engang bare sige, at vi har det absolut bedste køkken i hele Danmark!

SOMMERCAMPS: En oplevelse for livet

Ta’ på på Ranum Sommercamp og få den bedste sommer i dit liv. Du får en fantastisk sjov og oplevelsesrig sommerferie, hvor du vil blive udfordret personligt og fagligt.

Du kan vælge International Sommerskole i 2 til 4 uger eller en af vores spændende camps i 1 til 2 uger som er Dykkercamp, Sejladscamp, Cheerleadingcamp, Dansecamp, eSportscamp, Fit for life camp og Adventurecamp.

Vores camps er for aldersgruppen 14-17 – Cheerleadingcamp er +11 år. Priserne starter fra 2600 kr.

FÅ 250 KR. RABAT PÅ ALLE CAMPS MED VORES EARLY BIRD RABATKODE: RANUM250 (GÆLDER TIL OG MED 1/3-2022).

Læs mere her: https://www.ranumefterskole.dk/sommercamps/

MØD OS PÅ EFTERSKOLEMESSEN

Nu har du en unik mulighed for at møde Ranum Efterskole og en masse andre fede danske efterskoler, når Efterskolemessen popper op rundt omkring i Danmark. Du har allerede muligheden i weekenden d. 12-13 februar i Aalborg Kongres og Kulturcenter, hvor vi selvfølgelig har en stand – og hvis du er heldig, så har vi vores sprit nye Ranum Efterskole limousine med på slæb.

Rigtig god weekend alle sammen!

De bedste hilsner fra alle os på