Nye profil-kulturfag, tilbagevendende elever og teambuilding

Kære læser,

Så takker vi af, efter endnu en dejlig uge på Ranum Efterskole, og smil, grin og krammere fylder endnu engang vores gange.

Forårshumør og tilbagevendende elever

Forårssolen skinner denne fredag for første gang i 2022 rigtig ned på Ranum, og bringer både godt humør og smilende elever på gangene. Med en kærkommen lempelse af coronarestriktonerne, har vi igen en efterskole som boomer med elever og liv. Allerede onsdag tilbagevendte ca. 50 elever til skolen, og det kan virkelig mærkes.

Med de tilbagevendende elever har der været tryk på aftenaktiviteterne, og især håndbold har været et hit. Herudover havde Maria art healing i verdensrummet, og Michael lavede et minikursus i skateboarding for begyndere – det er skønt igen at kunne mærke liv og glade dage på skolen.

Nye profil-kulturfag

Grundet pandemien måtte vi indse, at kulturrejserne i uge 12 måtte udskydes, så der var større sandsynlighed for at de overhovedet kunne gennemføres. Derfor er de nu placeret i uge 22, og bliver en kombineret kultur- og profilfagsrejse, hvor eleverne får mulighed for både at fordybe sig i kultur og aktiviteter.

I demokratiets ånd blev der oprettet 27 profil-kulturfag, som eleverne kunne vælge mellem. Der var nogle genkendelige, f.eks. Texas Homestay eller Dykning i Egypten – men også nogle helt nye, f.eks. yoga i Mexico. Eleverne stemte onsdag om fagene, og er ved at blive fordelt på rejserne.

Vi krydser fingre for at alle rejserne kan gennemføres, og opruster lærerne til at kunne gennemføre fabelagtig undervisning på alle de pågældende fag.

Teambuilding i Jenle Plantage

Er din hverdag også lidt grå og trist, og mangler du egentlig bare noget god gammeldags hygge? Så lad Natascha gribe dig under armen, og drag ud i Jenle Plantage. Her blev torsdagen brugt for en bunke elever, som trodsede vejr og terræn, for at blive rystet godt og grundigt sammen. Den friske luft var kærkommen, og spørger man eleverne, så var det et dejligt afbræk fra hverdagen på skolen.

Tak fordi du læste med og ha’ en dejlig weekend.

De bedste efterskolehilsner fra alle os på