Julehygge, Wellnessweekend & IBO

Halvvejs igennem ugen fik vi en ærgerlig besked. Efter Statsministerens på sit efterhånden velkendte pressemøde meldte de nye restriktioner ud, blev skolens ledelse forældrerådet desværre nødt til at udsætte elevfesten, som ellers skulle have været afholdt i dag fredag.

Vores fælles mål er at nå frem til juleferien, og særligt skal eleverne glæde sig til den store juleafslutning på torsdag, som ender med et kæmpe festfyrværkeri.

Og så er der ikke flere dårlige nyheder – lad os haste videre til de gode. Vi starter med julehygge.

Rigtig god læselyst!

Julehygge med pakkespil

Den sidste kontaktgruppetid blev brugt på forskellige julehyggeaktiviteter, og flere kontaktgrupper valgte at spille et lille pakkespil. Tiden blev blandt andet også brugt på at tale konstruktivt om udsættelsen af elevfesten, og heldigvis var der forståelse for, at festen ikke var aflyst med blot udsat.

Selvom kontaktgrupperne selvfølgelig også mødes i næste uge, er det en vigtig tid, hvor der er tid og plads til at få talt tingene igennem, og det betyder rigtig meget for eleverne.

Wellnessweekend

Kan man godt holde wellnessweekend i december?

Ja, det kan man godt. Og det hyggede eleverne sig med i weekenden, hvor kærhusets café var omdannet til wellness-salon. Der blev ordnet negle, lagt hjemmelavede ansigtsmasker, masseret, grinet, spillet og hygget.

Imens avocadoblandingerne og neglelakken tørrede satte eleverne sig godt til rette, og så var det tid til julekalender. Det er altså bare efterskoleliv, når det er aller bedst.

Sidst men bestemt ikke mindst blev der lavet æbleskiver i Gastronomi, og det bandt en fin (jule)sløjfe på en virkelig hyggelig wellnessweekend.

IBO: Verdensmål helt ind under huden

De fleste kender FN’s 17 Verdensmål, og nu kender vores elever dem endnu bedre. De har nemlig i de seneste uger arbejdet med spændende projekter, hvor Verdensmålene netop skulle være i centrum. Den proces kulminerede i onsdags, da alle 10. klasserne præsenterede deres projekter. Der var nærmest en konferenceagtig stemning i Multihallen, hvor produkter, plancher og præsentationer tilsammen dannede grundlag for en fantastisk eftermiddag i Verdensmålenes tegn.

Læs mere om IBO ved at klikke her.

Julemænd på natterend

Julemandsbanden, som nogle senere har afsløret som kontaktgruppe 21, skulle efter sigende have lavet løjer i løbet af natten til søndag. Hvad klokken helt præcist var – og om det kan karakteriseres som julenatterend, det ved vi ikke. Til gengæld ved vi, at der har været julenisser på spil, for der lå snacks og poser med godter rundt omkring i Ranumhus, da eleverne vågnede mandag morgen.

Rigtig god weekend fra alle os på