Nyhedsbrev med bryllup, eksamen og gallapartnere

Skriftlige eksamener, Gallapartnerne (?) & Bryllupsweekend

Ugens overskrift er skriftlige eksamener, som har fyldt godt i både skema og fritid. Nu er vi så kommet godt igennem, og guleroden må være bryllupsweekenden, som starter lige om lidt. Forberedelserne startede for flere uger siden, og i aften er der rehersals. Vi har mange fantastiske og forskellige par, der skal giftes – traditionen tro – og ligesom farvefesten i starten af året er bryllupsweekenden en hyldest til mangfoldigheden og fællesskabet.

Skriftlige eksamener

Mandagen startede ud med skriftlig dansk eksamener for både 9. og 10. klasse, og på trods af lidt opstartsproblemer med et hårdt prøvet internet, så kom alle godt igennem. Eleverne tog det i stiv arm, og det lød stor ros fra eksamensvagter og -ansvarlige.

Det er måske den største eksamen, vi nogensinde har haft, og det så ret imponerende ud, da eleverne sad klar ved computerne i Multihallen.

Se alle billederne fra eksamen ved at klikke her.

“Vil du med mig til galla?”

Eleverne er begyndt at lede efter gallapartnere, og så sent som i går kom en elev gående med en hest i den ene hånd og en buket blomster i den anden. En anden fik slukket lyset til aftensmaden, allierede sig med en gruppe tro føljesvende, satte romantisk musik på og spurgte foran de resterende spisende elever.

Og til alle dem, der stadig mangler at finde én, så bare rolig. Der er længe til endnu, og desuden skal vi også lige lære at danse lanciers først – her er der også gode muligheder for at spørge.

Bryllupper i alle former og farver

I aften starter bryllupsweekenden, og det er noget, rigtig mange har set frem til. For det første er det en god mulighed for at stadse sig lidt ud og ellers have en dejlig aften med god mad og sjove aktiviteter.

Ning er tovholder, og hun styrer holdet af elever, der er med til at planlægge weekenden med fast hånd. Der er mange ender, der skal mødes, og hvis du følger med på vores sociale medier, kan du opleve et vaskeægte efterskolebryllup. For sjov, naturligvis, men akkurat ligeså smukt.

Bliv værtsfamilie for AFS elev

Til august er vi så heldige at sige velkommen til en masse unge fra hele verden. I den forbindelse søger vores samarbejdspartner værtsfamilier til de AFS elever som kommer til Danmark med ønsket om at opleve både efterskole og dansk familieliv. I løbet af de næste uger, vil vi præsentere nogle af dem for jer og opfordre jer til at kontakte AFS, hvis det at være værtsfamilie kunne være noget for jer.Her kan I læse lidt mere om Archie fra Thailand😃

Sofa Session med et twist…

Som sagt, så er det gallatid. Og hvis du ser videoen til ende (specielt hvis det er lige netop dig det handler om), så vil du se, at den her Justin Bieber sang bringer et lille twist med sig.

Godt gået, Frede!

Det var det for denne uge. Vi ses næste fredag!

Rigtig god weekend fra alle os på