nyhedsbrev 300421

Asian cooking, eksamener & limfjordssejlads

Det er blevet eksamenstid for de elever, der har IGCSE fag, og i næste uge gælder det dansk og matematik. Men indimellem og efter studietiden og forberedelserne hygger vi os i kontaktgrupperne, familiegrupperne og i de fire huse.

Der er otte uger tilbage af skoleåret, og vi har meget, vi skal nå, inden vi går på sommerferie. Eleverne kan se frem til Ranum Derby, Wedding Weekend, sidste skoledag, Harry Potter dag, vandsportsweekend, Ranum Festival, profilfagsrejser/ture, outroweek og “something unexpected”, som Carl beskriver det for eleverne.

Det var et kig fremad i tiden, og nu er det altså blevet tid til at se tilbage på ugen, der er gået. Velkommen til og god læselyst!

Asian Cooking: Årsprøver i det asiatiske køkken

På den nederste undervisningsgang spreder duften af asiatiske krydderier. Går man længere ned ad gangen, kan man høre Nings stemme. Hun er ved at hjælpe eleverne i mål med de retter, der om lidt skal bedømmes.

Årsprøverne står knivskarpt, og mens dommerne smager, kigger eleverne spændt på reaktionerne.

Vinderne blev gruppe 3, som du kan se på billedet herunder (tredje billede). Tillykke og tak for dejlig mad!

Eksamen: Snart går det løs

Spørgsmålet om, hvordan man printer, er blevet spurgt rigtig mange gange i den her uge. Og nu er der heldigvis ved at være styr på det. Til de store prøver som matematik og dansk bliver mere end 300 elever eksamineret på én gang, så der bliver nok at se til for eksamensvagterne, der skal hente print og følge på elever på toilettet.

Knæk og bræk til alle eleverne.

Sejlads: Profilfaget på Limfjorden

De første dage på vandet er altid noget særligt, og det var det også tidligere på ugen, da sejlerne var velsignet med en smuk sejlads. Meldingerne fra sejladslærerne lyder, at det nye hold har gjort det rigtig godt, så det bliver helt sikkert en rigtig god sejladsperiode.

Der blev delt et par videoer fra den første tur, og én af dem kan du se herunder. De kan desuden følges på Facebook, hvis du klikker på logoet.

Outdoor Skills: 10+ fag udvikler færdigheder

I mandags havde Rune en gruppe Outdoor Skills elever med til Rønbjerg, som lærte manøvreringer i kano og kajak. Outdoor Skills er et 10+ fag, som er et af de spændende ekstra fag, man kan vælge i 10. klasse på Ranum.

Mindetrøjer: Måske årets mest ventede trøje

Mindetrøjerne blev delt ud til kontaktgruppetid, og det er lidt en milepæl i efterskoletilværelsen at få den. Både fordi det betyder, at vi nu er kommet langt ind i året, og selvfølgelig fordi, det er én af de ting, man gemmer, og som er sjov at tage frem om mange år.

Rigtig god weekend fra alle os på