Nyhedsbrev med forår

Forår, Skagen & Gedekid

Foråret ruller langsomt ind over os, og med sig bringer det glæde og forhåbninger om den tid, vi går i møde. Det kan man kun blive glad af, og det bliver du forhåbentligt også af at læse ugens nyheder her fra Ranum.

Der er mildt sagt fart på, og det kan mærkes, at vi virkelig forsøger at indhente alt det længe ventede efterskoleliv. Ugen startede med en smuk tur til Skagen. vi har afholdt PVDA Awardshow, været en masse udenfor i solskinnet, fået nye mundbind og gedekig i Greenfingers og været til spændende online foredrag. Vi dykker ned i historierne og billederne her, så velkommen til og god læselyst.

På toppen af Danmark

Mandag var undervisningsfri, og for de elever som blev i weekenden, betød det en dejlig dag med udflugt til naturskønne Skagen. Det var selvsagt skønt at få lidt luft under vingerne, og med det vejr vi havde med os, så er cirklen fuldendt.

Foråret kommer

“Du kom med alt det, der var dig, og sprængte hver en spærret vej, og hvilket forår blev det! Det år, da alt blev stærkt og klart og vildt og fyldt med tøbrudsfart og alting råbte: lev det!”

Strofen fra “Du kom med alt det der var dig” passer så fint til den stemning, vi oplever, når eleverne rykker ud i solskinnet. Se her, hvor glade de er i Ranumhus.

Nye beboere i Green Fingers

Carsten fik pludseligt travlt i torsdags, da han måtte ile op til haverne hos Green Fingers. Det er nemlig ikke kun varmere vejr, foråret har bragt med sig, for som I kan se herunder, så har gederne fået kid.

PVDA Awardshow

Det kan være, vi lige skal genopfriske, hvad PVDA Konkurrencen er. Det står i al sin enkelthed for Pictures, Videoes, Documentaries, Articles, og det er et lille event, vi laver hver gang, eleverne har været på profil- eller kulturfagsrejse. Denne gang var anderledes, som de fleste ved, og temaet var My Corona.

Eleverne sendte en hel masse gode bud ind til os, og i torsdags blev vinderne udråbt i et lille online awardshow, flot båret af værterne Markus, Milo og Katrine.

I løbet af næste uge deler vi alle deltagernes indsendinger igen, så hold øje på vores Facebookside.

Bedste billede – Theodor

Bedste fotoserie: Mia

Bedste video: Oskar

Bedste dokumentar: Markus

Bedste artikel: Marie Johanne

Bedste engelske artikel: Sara

“Best of the best”: Jonas

Tusinde tak til alle deltagere for at vise verden, hvordan efterskolelivet kan se ud, og til dommere for kyndige bedømmelser.

Nye mundbind

Vi har delt to x REC mundbind ud til alle elever og ansatte. De er genanvendelige og der er lavet et vaskesystem, som skal sikre, at de bliver brugt korrekt.

Så er vi nået igennem nogle af historierne og aktiviteterne, ugen har budt på. Det er selvfølgelig kun et udpluk, og der sker rigtig meget mere på især vores Instagramside, så en klar anbefaling herfra er at følge med der.

I weekenden er der blandt andet en ude-tur, hvor eleverne kommer ud i naturen og nyder foråret.

Rigtig god weekend fra alle os på