Nyhedsbrev 050321

Gensynsglæde, næsepodninger og profilfagsvalg

Vi er tilbage! Og det er med fuld fart på. Siden eleverne kom tilbage i mandags har vi haft travlt med at blive testet, vælge nye profilfag og i det hele taget lande og komme på plads. Vi er ovenud lykkelige over, at vi igen må lave efterskoleliv og være sammen på Ranum. Og til trods for at det er med restriktioner, så holder vi gejsten oppe og fokuserer på at få det bedste ud af, at vi nu endelig er tilbage.

Så kære læser – velkommen til et nyhedsbrev med efterskolehistorier og efterskoleelever på Ranum.

God læselyst.

Gensynsglæde på en glædens dag

Mandag eftermiddag rullede forventningsfulde elever ind på parkeringspladserne. Stemningen mindede om en ny første skoledag med matchende smil under maskerne. Det bedste i verden ville være at give en gensynskrammer, men det må vente, til afstandskravet forhåbentligt forsvinder. Til gengæld kunne eleverne kramme sine værelseskammerater og dele glæden ved at være tilbage.

Vi sender en kærlig tanke til alle de efterskoler, som stadig er lukkede.

To test om ugen til alle

Én af de ting der følger med åbningen er, at vi alle sammen skal testes to gange om ugen. Det er gået godt indtil videre, og vi har nu været igennem første omgang. Det er næsepodning, og det har flere elever været nervøse for. Når det er overstået fortæller de fleste dog, at det ikke var så slemt, men rart det bliver det aldrig. Fra næste uge regner vi med, at vi det bliver den kortere version, vi får. Det er en lettelse, men vi tager det hele med oprejst pande – så længe vi må være på efterskolen.

Profilfagsvalg

Den rytme vi normalt har med profilfag og kulturfag er kommet lidt ud af takt, men det laver ikke om på, at eleverne i denne uge har valgt profilfag til næste periode. Der har været præsentationer af elevers og læreres forslag til, hvad de gerne vil fokusere på og dygtiggøre sig i, og vi har denne gang haft 25 forskellige og spændende ideer på bordet. Her kan du se listen over profilfag, eleverne kunne vælge.

• Myths and Legends
  • Year Book
  • Basketball

Sofa Session

Vi slutter af med endnu en Sofa Session.

Vi håber, at næste uge eller ugen efter bliver med elever. Det kan I glæde jer til!

Rigtig god weekend fra alle os på