Nyhedsbrev 190221

Fastelavn, Efterskolerne løber og Projektuge

Du er tunet ind på ugens nyheder fra Ranum, som bringes her i nyhedsbrevet på den her noget sjappede (men dog solrige) fredag. Det er 9 uger siden, eleverne har været på skolen, og det kan selvfølgelig mærkes. Alt efter hvor du bor i landet har du måske haft en dejlig efterårsferie, eller også ligger den og venter. Her på Ranum har vi normalt ikke efterårsferie, blandt andet på grund af vores mange rejsedage. Sådan er det desværre ikke i år, og derfor går eleverne en lidt rolig uge i møde. Der er projektuge i næste uge, så man har mulighed for eksempelvis at tage i sommerhus eller bare være hjemme og arbejde selvstændigt uden de almindelige timer.

Vi ser tilbage på en uge med blandt andet fastelavn og fælles efterskoleløb, og så er der selvfølgelig musik og Sofa Session til sidst. Tak fordi du læser med og god læselyst!

Først: En hilsen fra forstanderen.

Hold humøret højt – vi ses snart!

Fastelavn

Tidligere på ugen var der udklædningskonkurrence, hvor eleverne sendte deres bedste bud ind, og herunder kan du se nogle af deltagerne. Det er fantastisk dejligt at se, at selvom vi ikke kan være på skolen, så er der stadig kreativitet og leg rundt omkring hos eleverne. Det skal vi have mere af. Meget gerne meget snart!

Det sidste billede er sendt ind af Hannah, som vandt konkurrence. Der er en præmie på vej!

Den store bagedyst

En gruppe bageglade lærere røg i køkkenet for at lave de bedste fastelavnsboller, ledsaget af Tanja og Jesper, som i den anledning var dommere i Den Store Bagedyst på Ranum. Det kom der en hel episode ud af, og om ikke andet så kan du få nogle gode tips til lækre fastelavnsboller.

Efterskolerne inviterer: Vi synger sammen

De fleste har set fællessang på DR, og nu er vi altså inviteret til at være med!

“Hvis du har lyst til at være med, så skal du optage en video, hvor du synger ”Gi’ os lyset tilbage”. Den skal du senest mandag den 22. februar sende til DR, og så klipper de det sammen til et kæmpe kor, som Katrine og Johannes så synger sammen med live fredag den 26. februar.,” skriver Efterskoleforeningen i opslaget på Facebook.

Det vil vi gerne bidrage med, så meget vi kan, så hvis du er frisk, så send dit bud til. Deadline er på mandag.

Læs her, hvordan: Fællessang med Efterskolerne.

Virtuel Rundvisning

Torsdag i næste uge holder vi Virtuel Rundvisning igen, og som altid er du hjertens velkommen til at dele budskabet, hvis du kender én, der gerne ville have set Ranum. Eleverne viser rundt, der er et kort oplæg om Ranum og så er der ellers rig mulighed for at stille alle de spørgsmål, man må have.

Tilmeldingen foregår på linket her: Virtuel Rundvisning d. 25. februar kl. 19.

Vi løb til Frankrig!

Og så er det ikke engang clickbait.

I fredags var vi med i Efterskolerne Løber, sammen med 100 andre efterskoler. Vores elever nåede op på hele 1.015 km, og det svarer til, at vi sammenlagt løb fra Ranum og ned til grænsen til Frankrig. Det er altså vildt godt gået! Så stor ros til alle de seje elever, der kom afsted 🙌

Læs med her og find ud af, hvem der vandt konkurrencerne: https://www.facebook.com/efterskolernelober

Sofa Session

Og så er vi nået til det, som vi heldigvis hører fra mange, at de glæder sig til. Sofa Sessions er blevet et fast indslag, og vi snakket faktisk om at bevare det, så når eleverne kommer tilbage, kommer dem der har lyst med som sanger eller på et instrument. Det glæder vi os virkelig meget til. Og mon ikke vi får muligheden lige straks.

Det var ugens nyheder. Det er skønt at have dig med som læser, og hvis du har et tip eller bare noget feedback til nyhedsbrevet, så send en mail til hulen@ranumefterskole.dk – indboksen er åben og alt er velkomment.

Rigtig god weekend fra alle os på