Nyhedsbrev 220121

Virtuel rundvisning, Yoga & Kender du typen

Endnu en online uge lakker langsomt mod enden, og det betyder selvfølgelig, at vi har samlet de bedste historier her i nyhedsbrevet. Vi springer direkte ud i det, så velkommen til og god læselyst.

Virtuel rundvisning

Vi holdte stædigt fast i at afholde Efterskolernes Aften, og derfor inviterede vi til virtuel rundvisning i mandags med velkomst, en lille sang og selvfølgelig selve rundvisningen. Det er første gang, vi forsøger os med at vise rundt i vores nye 3D scanning af skolen, og det var så stor en succes, at vi allerede i næste uge gør det igen.

Gå til 3D-Rundvisning

En gang i fremtiden bliver det også muligt for alle jer, der sidder derhjemme, at browse rundt i den virtuelle 3D scanning. Det skal vi nok fortælle mere om, når tiden er moden.

Yoga, fællestræning og andre online aktiviteter

Der sker rigtig meget i vores fælles Facebook gruppe. Vi gør, hvad vi kan, for at holde liv i fællesskabet, og i denne uge har der var blandt andet fællestræning, kravl-rundt-om-bordet-challenge, Yoga med Louise og Netflix filmaften.

En anden sjov historie kommer fra Art & Design holdet med Kristine, hvor eleverne var kreative og lavede citater i brød. Det, man lige skal være opmærksom på, hvis man selv forsøger sig med det, er, at man skal holde de sultne måger på afstand. Der var nemlig en elev, der var udsat for decideret sabotage, da en måge spiste et bogstav.

Fællessang i Ranum

Det er efterhånden en lille tradition at dele en fredagssang med Victor og Halfdan, som suser rundt i skolens sofaer, og i denne uge har de fået selskab af Troels. Forhåbentlig kan den give lidt fredagsstemning ude i stuerne, og måske endda fungere som en lille opvarmning til alle jer, der skal se X-Factor i aften.

Bliv ambassadør for Ranum Efterskole College

Danmark er lukket og vi kan ikke holde Åbent Hus eller vise interesserede rundt. Vi vil rigtig gerne sprede budskabet om Ranum Efterskole College og søger derfor ambassadører, som vil hjælpe os med at dele vores magasin ud på arbejdspladser, nabolaget, vennegruppe, måske den lokale skole, idrætsklub, når de åbner igen. Vi har tid til at komme ud med kuverter med 10-20 magasiner i den kommende uge, onsdag-fredag, og vi kvitterer med en Ranum T-shirt og et kæmpe TAK!

Vi slutter med et sjovt indslag, som er lavet af en flok lærere fra Kærhuset. De har genfortolket det populære DR program Kender Du Typen og på bedste vis besøgt et elevværelse, som I derhjemme gerne må gætte med på. Se den herunder.

Vi ses i næste uge!

De bedste hilsner fra alle os på