Julehygge, Skøn Koncert & REC Julekalender

Kære læser.

Kan I mærke det?

Dagene bliver koldere, lyskæderne skinner i mørket og julekalenderne ruller i fjernsynet. Det er endelig blevet december, og det kan i den grad mærkes på Ranum. Vi elsker julen og vi gør altid vores bedste for at sprede julestemningen sammen med eleverne. Julemånedens første uge er blevet brugt på at pynte op, se julefilm og julekalender, spise jule snacks og så har eleverne selvfølgelig også haft terminsprøver. Midt på ugen var der koncert i festsalen, som var produktet af musikholdets hårde arbejde under Imagination Week. Alt i alt en dejlig uge, som vi heldigvis stadig har flere af, inden vi går på juleferie.

Velkommen til nyhedsbrevet og god læselyst.

Julestemning på efterskolen er noget særligt

Julen er noget, vi har sammen. Noget, vi alle er fælles om. Det giver en stærk fællesskabsfølelse, som vi nyder rigtig godt af for tiden. I kontaktgruppetiden bliver der leget pakkeleg, om aftenen er der julekalender på skærmene i alle husene, og så er der selvfølgelig pyntet op. De fleste værelser har dekoreret dørene, og inden vi går på juleferie, bliver det afgjort, hvem der vinder konkurrencen om den flottest pyntede dør. Det kommer der mere om senere.

I sidste uge var der et stort hold elever på Christmas Market, hvor der blev bagt og skabt en masse hjemmelavede julegodter og -dekorationer. Under normale omstændigheder var forældre og bedsteforældre blevet inviteret til en familiedag, hvor vores julemarked ville være åbent med alle de her ting. Det har vi desværre ikke i år, og derfor har det været muligt at købe de lækre sager gennem eleverne. Det var der heldigvis mange, der gjorde brug af, og det er igen et eksempel på, hvordan vi arbejder rundt om Corona.

Tak til alle jer, der købte og dermed støttede vores venskabsskoler og støttearbejde rundt omkring i verden.

Imagination Koncert live fra Festsalen

Eleverne der valgte musik til Imagination Week fortjener stor ros og er på en virkelig velfortjent weekend lige nu. Ømme fingre og godt brugte stemmebånd påvirkede dem ikke, da de gik på scenen og spillede en flot og velforberedt koncert. Som Carl fortalte, var koncerten inspireret af drømme, som var temaet i sidste uge.

Så du ikke koncerten, så ligger den heldigvis og venter på dig på Facebook. Klik her eller på billedet herunder for at se den.

Vi bliver mere og mere erfarne i at sende live, og nu har vi fået nyt udstyr, der gør oplevelsen endnu bedre for jer, der ser med derhjemme. Det giver en anden fornemmelse at se med live end at se en optagelse – det er i hvert fald vores opfattelse. Med hvad synes du? Giver det en anden følelse at se med live? I må meget gerne komme med feedback og fortælle os om, hvordan det er at se med og om der er noget, der kan gøres bedre. Indboksen er åben og skriv gerne til lb@ranumefterskole.dk med feedback og input.

Terminsprøver veloverstået

Der var flere elever, der var nervøse, da de ankom i søndags. Terminsprøverne stod for døren, og det er hårdere for nogle, end det er for andre at være i en prøvesituation. Til gengæld er det en rigtig god øvelse, og når det er overstået, har de fleste godt af den erfaring, det giver inden de rigtige eksamener. Nu er eleverne klar til print og har prøvet, hvordan det er.

Følg vores julekalender på Facebook

Hver dag i december åbner vi en låge i vores julekalender på Facebook, og den indeholder både konkurrencer, jule room tours, julehistorier, DIY jule klippe-klistre og en masse andet. Der er masser af julestemning så følg endelig med.

Se de første åbnede låger og gå til Facebook ved at klikke her.

I den kommende uge har vi igen almindeligt skema efter to specielle uger, og i weekenden er der Wellnessweekend.

Det var ugens nyheder her fra Ranum. Tak fordi du læste med.

Rigtig god weekend fra alle os på