profilfagsrejser 2021

Profilfagsture i hele Danmark

Så er vi kommet hjem fra nogle gode ture i Danmark. Vi er glade for, at det er gået godt, og at det har kunnet lade sig gøre trods alt at komme afsted rundt i landet. Eleverne har fået oplevelser og bygget venskaber, og det er ikke nemt, i den tid vi lever i, og derfor er vi både stolte og lykkelige over, at vi er kommet så godt igennem ugen.

Vi er i hvert fald blevet mindet om, hvor skøn den danske natur er, og hvor mange muligheder der er herhjemme. Når det så er sagt, så har det selvfølgelig også været nogle kolde dyk og andre landskaber, end dem vi havde drømt om. Men både lærere og elever har i fællesskab fået det bedste ud af de muligheder, der har været.

Hvis du gerne vil følge med i, hvordan ugen er gået, henviser vi til vores Udforsk Verden side, hvor de forskellige profilfag har delt historier i løbet af ugen.

Kig forbi forbi siden ved at klikke her.

Og så har vi samlet billederne fra turene i dette Facebookopslag – tryk på billedet herunder.

Motionsløb

Det er ikke så tit, vi er hjemme til at deltage i Motionsløbet for alle skoler i Danmark, men det var vi i dag fredag. Der blev først og fremmest løbet 5 kilometer, og ellers gik kontaktgrupperne sammen med deres kontaktlærere den smukke rute langs Vilsted Sø. Vi er både heldige og priviligerede med sådan et dejligt sted lige i baghaven. På vores Instagram kan du se lidt historier i Instagram stories derfra.

Gå til Instagram her.

Her er de hurtigste motionsløbere – godt løbet alle sammen.

Jaxstyle besøger Ranum

Og det kommer han faktisk til at gøre af flere omgange. Første runde var i onsdags, hvor han holdte oplæg på skolen om sit vilde og måske lidt tumultariske YouTube og streamerliv. Som vores Henrik, vores eSport lærer sagde, så var det et kæmpe hit, og han kunne helt sikkert inspirere.

Næste gang han gæster Ranum bliver muligvis i imaginationugen, hvor han kommer til at følge efterskolelivet og opleve hvordan det er at være elev på Ranum. Men det skal der nok komme meget mere om på et senere tidspunkt.

Følg Jaxstyle på YouTube her.

Opvisninger fredag

Fredag var der opvisninger i Multihallen, hvor Fit for Life, Cheerleading og Dans stolte viste deres nye evner i flotte opvisninger for hele skolen.

Videoen drillede lidt, og vises på siden. Hvis du holder din telefon vandret og drejer den, så får du en bedre visning.

Se opvisningerne her.

Det sidste ord herfra er, at vi ønsker alle en rigtig god efterårsferie, og så ser vi frem til en ny periode med nye aktivitetsfag og kulturfag. Pas på hinanden og hold afstand – og bevar det gode humør.

Rigtig god efterårsferie fra alle os på