fbpx

Live under rejserne.

udforsk verden

Her samles alle vores historier fra profil- & kulturfagssiderne. Opdateres hvert 30. minut.

Facebook Posts

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

"True peace is not merely the absence of tension; it is the presence of justice."

On this place, Martin Luther King was shot at 6:01 PM, April 4, 1968. Visiting this place made us think about how important he was especially for people who lived here in the South, but of course also all over the world.

3 hours ago

US Roadtrip - Ranum Efterskole

Nicoline tager lige over - læs om oplevelsen af New Orleans herunder 👇 💁‍♀️

Så er vi ankommet i Memphis efter et par helt fantastiske dage i New Orleans. Vi har tilbragt meget tid I bydelen French Quaters, som har budt på lidt af hvert. Udover den gennemtrængene duft af 'grantræer' og røgelse, var det vildt at opleve kvarterets pumpende energi, som varede både dag og nat. For med live-musik på hvert gadehjørne, kunstnere og synske, samt streetperfomere på Jackson Square, kunne man ikke andet end at blive i godt humør.

Udover det besøgte vi også en lokal sump hvor vi blev sejlet rundt og fortalt om New Orleans historie imens vi kiggede nysgerrigt efter de alligatorer som gemte sig i den lune sump. Vi fik spotter et par stykker og stødte også på en flok vilde vaskebjørne.

Om aftenen stod den på New Orleans' signatur-ret: Gumbo. Trods det lidt mystiske udseende og konsistens faldt dommen at det egentlig smagte ret godt. Som den store finale sluttede vi aftenen af med en guidet spøgelsestur rundt i kvarteret med historier om voodoo, vampyrer og andre mørke sider af den ellers så farverige by.

For mange af os var stoppet i New Orleans et vi havde høje forventninger til, og jeg tror, jeg taler for de fleste af os når jeg siger at det ikke skuffede!

Nicoline tager lige over - læs om oplevelsen af New Orleans herunder  👇 💁‍♀️

Så er vi ankommet i Memphis efter et par helt fantastiske dage i New Orleans. Vi har tilbragt meget tid I bydelen French Quaters, som har budt på lidt af hvert. Udover den gennemtrængene duft af grantræer og røgelse, var det vildt at opleve kvarterets pumpende energi, som varede både dag og nat. For med live-musik på hvert gadehjørne, kunstnere og synske, samt streetperfomere på Jackson Square, kunne man ikke andet end at blive i godt humør.

Om aftenen stod den på New Orleans signatur-ret: Gumbo. Trods det lidt mystiske udseende og konsistens faldt dommen at det egentlig smagte ret godt. Som den store finale sluttede vi aftenen af med en guidet spøgelsestur rundt i kvarteret med historier om voodoo, vampyrer og andre mørke sider af den ellers så farverige by.

Dag 9 - Elevlog

Vi vågnede tidligt i morges fordi vi skulle spise morgenmad kl. 05:00. Morgenmaden bestod af brød, yoghurt og scramble eggs. Lidt efter satte vi næsen imod Machu Picchu, ca. 1924 trappetrin senere står vi på toppen og nyder udsigten af et af verdens 7 vidundere. Machu Picchu var rigtig flot og hele gåturen værd (synes jeg).

Ned af de 1924 trin og der ventede en 10 km gåtur hen imod bilen der skulle tage os videre på vores peruvianske eventyr. 3 timer i bil med bræk, køresyge og træthed ankommer vi til en lille mad bar for at spise frokost. Lidt over 3 timers bus tur senere er vi på hotellet i Cusco.
... See MoreSee Less

Beach cleaning (please read everything)

Our last volunteering activity in Costa Rica involved working with
La Perla del Sur
Community project collecting rubbish off the beach on Volin Island. Most of it plastics such as toothbrushes, bottles, lots of caps, sooo many flip-flops and other one use plastics.

We collected 26 big bags in the space of 3 hours on a 6km section. We were told that this was not even the most polluted beach in CR.
... See MoreSee Less

Quality is not the best but it's still really cool!!! Video courtesy of Alberte Bonde. ... See MoreSee Less

Luckily the weather was perfect today so we managed to get to Robben Island. A prison for political prisoners under the Apartheid regime. Many famous names have been imprisoned there, including Nelson Mandela. Today we met one of those political prisoners, who told us of his 12 years in prison on Robben Island.
In the evening we went to the Grand Daddy hotel for dinner, followed by a little treat! On the roof of the hotel they have an outdoor rooftop cinema 🎥 and we were lucky enough to be able to see a film together up there, after the sun went down!
... See MoreSee Less

So Much Lego you know and so Much you dont, but Nice with Lego from the teachers childhood😁 ... See MoreSee Less

Some museums motivates students more Than others😉 ... See MoreSee Less

Enrichment.
It is all about giving the animals a life in captivity that resembles a life in the wild as much as possible. Today we did a baboon walk with the small baboons and helped renew a baboon camp for one of the big groups - hard work, but worth it!
... See MoreSee Less

Sidste dag på Neuras for Team Zebra blev brugt på game count, gps hike, cheetah feeding, flot solnedgang og lækker brai (grillaften). Vi fandt også endnu en slange, denne gang en Horned Adder 🐍
I dag er vi rejst tilbage til N/a’an ku se, hvor vi vil nyde de sidste to dage i samlet flok ❤️

Yet another day has come to an end. We started off again with morning yoga let by Berit, had breakfast packed our things, but before we left for Kathmandu, we visited a local school where the students got to experience the teachers teach and interact with the children. Back at Himalika camp we had a wonderful lunch before we set off to Kathmandu. After check-in at the hotel the students got some time to walk around on their own and spend some money before we ended the day with lovely pizza🍕😋
The students wanted us to tell you that the Wi-Fi is bad, so sorry if they cannot answer, but all are well and in high spirit🤩

17 hours ago

Kina Ranum Efterskole

I dag var vi ude at shoppe og gå rundt i Guanzhou gågaden og så afsluttede vi dagen med et afslutningsmåltid på en resturant. ... See MoreSee Less

Monday: We split up the awesome team of students today. The boys went skiing in Jisan Forest while the girls went to Gangnam (yes, that Gangnam) and made a k-pop tour.
The slopes were not too challenging so team B managed to switch to snowboarding and had lots of fun learning how to avoid falling and mowing down the children. 😂⛷🏂
At Gangnam, team G walked down K-Star Road, visited SM Entertainment Museum, passed Big Hit Entertainment's building and went to Lotte World for some hours to experience this amusement park. On the way back to Insadong, team G made a stop at Gangnam Street and the BT21 Flagship Store. Lots of k-pop purchases have been made! 🤩 We are walking a lot here and our feet are getting sore - but we are having a good time! 😷🦶 😄👌
... See MoreSee Less

I går blev vi efter frokost sejlet ud til verdens ældste jungle og besøgte en Malaysisk stamme, som lever primitivt og helt anderledes end noget vi er vant til herhjemme. Derude fortalte en beboer fra stammefolket om deres livsstil og hvordan de overlever kun ved brug af naturen. Vi lavede mad over bål, sov med kryb i hytter og udforskede junglens natteliv på nightsafari.
I morges vågnede vi til bål og morgentrekking i regnskoven efterfulgt af canopywalk og sejltur i regnskovens flod hvor vi fik badet og hygget. Nu er vi tilbage på vores hostel og er klar til at tage på jeepsafari!