Fællesbillede foran mosaik

Vigtig information vedrørende Coronavirus

På Ranum Efterskole College følger vi statsministerens opfordring om lukning af skoler. Vi tager smittefaren alvorligt, og af den årsag er skolen lukket de næste 14 dage, men vi er samtidig bevidste om at bevare roen. Der er IKKE konstateret smittede elever på skolen, men det vil formenlig ske på et tidspunkt, hvis vi ikke handler. Derfor handler det om at få eleverne hjem, så de ikke skal i karantæne på skolen.

Hjemtransport

Eleverne hjemsendes hurtigst muligt, og mange er allerede på vej. Der er lavet aftaler om hjemtransport og samkørsel, og der tages hånd om de elever, der ikke har mulighed for selv at planlægge transport.

Rejser, prøver mm.

I den nuværende situation er det ikke sandsynligt, at vi rejser i uge 14. Vi følger Udenrigsministeriets rejsevejledninger og forholder os til sikkerhedsniveauet på de destinationer, vi har planlagt rejser til. Mere information om rejser, internationale prøver etc. følger på Skoleplan og mail til forældre.

Spørgsmål og svar

Alle spørgsmål skal henvendes til enten tlf. 99 66 44 00 eller mail info@ranumefterskole.dk.

Derudover henviser vi til Sundhedsstyrelsens informationsportal, som kan tilgås ved at trykke her.

Vi holder løbende vores kanaler opdaterede med relevant information om forløbet og udviklingen generelt.

De bedste hilsner fra