Rejsebillede med lokale i silhuet

Rejsehistorier, Vendedøgn og Europaparlamentet

I denne uge kan du se elevernes rejsebilleder, -videoer og -artikler. Der er kommet rigtig mange gode, så du kan godt glæde dig til at se med.

Derudover kan du læse om et døgn, der blev vendt om, en hyggelig og om en gruppe elever, der lige nu er i Strasbourg for at opleve Europa Parlamentet.

Og så kigger vi ellers lidt frem mod søndag, hvor rigtig mange af jer forhåbentlig tager turen til Ranum for at høre endnu mere om rejserne. Programmet ligger i bunden.

Vi starter med rejseminderne.

Photo, Video & Article Competition

Efter hver rejse har eleverne mulighed for at sende deres bedste billeder, lave videoer og skrive artikler om det, de oplever. Der sker noget helt fantastisk, når alt er indsamlet, og der kommet et samlet overblik. Det er vildt at se, hvor forskellige rejserne er, og hvor mange gode historier, de har fået med sig hjem.

På den måde deltager de også i vores konkurrence, selvom det slet ikke er det vigtigste element i den sammenhæng. Herunder har vi samlet alle deltagerne, så ta’ med ud i verden og få en fornemmelse af, hvordan den ser ud fra elevernes perspektiver.

Photos

PVA Comp. P2 2020

Vendedøgn

Der var masser af efterskolehygge, da døgnet blev vendt om. Morgenmaden blev serveret til aftensmad, og i morges fik eleverne “aftensmad”. Om aftenen var der morgenmotion, og generelt blev der vendt op og ned på dagsrytmen. Det virkede som om, eleverne tog det rigtig pænt, og så var det sjovt at prøve noget helt andet, end de ellers har vænnet sig til som efterskoleelever.

Tur til Strasbourg: Europaparlamentet er stort

En gruppe elever er taget til Strasbourg for at besøge Europaparlamentet. Her får de et indblik i hvordan det er et være EU-politiker, får en tur rundt i den betydningsfulde og overvældende bygning og så debatterer de international politik. Hvem ved, måske kan de være med at løse nogle af de konflikter, der er i verden lige nu.

Til morgensamling var alle de elever, der var blevet hjemme, med på en Skype forbindelse til en af lærerene, som gav os en kort opdatering på, hvordan det gik.

Kultur og familiedag på søndag

På kultur- og familiedagen holder eleverne oplæg og fortæller om deres kulturfagsrejser, som de har forberedt i de sidste kulturfagstimer. Vi glæder os rigtig meget til at tage imod en masse familier, som søndag kommer til Ranum. Herunder kan du se programmet.

I den kommende uge holder vi som bekendt ikke vinterferie, men til gengæld laver eleverne OSO og projektopgaver. Med opgaverne arbejder eleverne på at bringe sig nærmere på en forestilling om, hvad der skal ske i fremtiden. Det er altid interessant at se, hvor bredt de forskelliger job og brancher er repræsenteret. og hvordan elevernes interesser fordeler sig på tværs heraf.

Rigtig god weekend fra alle os på