Tidligere elever rejser jorden rundt sammen

Jetlagged og fyldt med oplevelser

Så er vi kommet godt i gang på Ranum, efter to uger med rejser i hele verden. Mange har været langt væk, og er derfor kommet tilbage i vores egen tidszone, og det betyder selvfølgelig, at kroppen lige skal vende sig hertil. Vi deler løbende billeder og videoer fra rejserne, og lige nu er kulturfagene i gang med at indsamle alle de gode historier, som en del af efterbearbejdningen af rejserne. Derudover er vores konkurrence også gået i gang, og vi er helt vildt spændte på at se, hvad eleverne sender ind af videoer, billeder og artikler fra rejserne. Det skal I nok høre meget mere om senere.

Vigtig meddelelse: Vi er på messe hele weekenden i Aalborg, og du kan finde os på stand nr. 23. Kom og hils eller prik en potentiel elev på skulderen! Det er fra 10-16 lørdag og søndag.

Velkommen til og tak fordi du læser med.

Se de vilde billeder!

Vi har samlet en række fantastiske billeder fra kulturfagsrejserne. Dem starter vi ud med at dele med jer her. Man kunne godt drømme sig afsted?

Kulturfagsrejserne

Midtvejsevaluering

I løbet af de næste par uger kommer alle elever igennem en midtvejsevaluering. Den personlige udvikling er vigtig, men den er også individuel. Alle elever bliver set, og det er meget forskelligt, hvor man er henne i sin udvikling. Derfor har vi de her midtvejsevalueringer, hvor vi sørger for, at man er på rette vej.

Udviklingen består også i at gøre noget godt for en anden elev her på skolen. Dét ansvar er ét af de vigtigste, man har som elev på Ranum, og på den måde lærer man også at tage ansvar. Så det vil altså sige, at midtvejsevalueringen ikke kun går ud på at se efter, om man har for meget fravær.

Fire tidligere elevers rejse

Der er nyt i vores tilbagevendende indslag om de fire tidligere Ranum elever, der sammen rejser ud i verden. Sidst var de i Malaysia, og nu er de nået til Thailand. De er et rigtig godt eksempel på de fællesskaber, der bliver skabt på Ranum.

Musical på Fjerritslev Gymnasium

Onsdag og torsdag tog tætpakkede busserne afsted mod den nærtliggende by Fjerritslev. Der var musical, og vi var inviteret med. Fjerritslev Gymnasiums elever er dygtige, musikalske og de gav os en god oplevelse om en lokal historie, der gav noget at tænke over. Vi siger tak, fordi vi måtte komme på besøg!

I den kommende uge er der fortsat midtvejsevalueringer, og kulturfagene bliver rundet af. Det resulterer i kultur- og familiedagen på søndag, hvor familierne kommer og hører om rejserne. Det er eleverne ved at forberede sig på, så det bliver en hyggelig dag på Ranum. Derudover holder vi fri mandag, så vi kan se frem til en forlænget weekend – det er måske meget rart efter at have været langt væk i mange dage. Det skal lades op, og så er vi klar til masser af efterskoleliv.

Rigtig god weekend fra alle os på