En uge i uhyggens tegn

I denne uge blev vores kælder forvandlet til The Haunted House, mens vores undervisere gennemgik en lille makeover. Derudover tog vi hul på skoleårets anden periode i mandags, hvor der skal undervises i kulturfagene, som blev valgt i starten af skoleåret.

Halloween
Der blev skreget, der blev grinet af skræk og der blev skræmt fra vid og sans. Lærerne var gået all-in på skrækindjagende forvandlinger og kantinen blev overtaget af edderkopper, spindelvæv, afskårne kropsdele, spøgelser og et par enkelte nedgravede lig i salatbaren. Alt i alt en rigtig vellykket halloween.

Med Olav i Asien
I sidste uge tog Olav afsted mod Asien for at promoverer Ranum Efterskole College. I denne uge har Olav bl.a. været i Sydkorea, hvor de afholdte deres første uddannelsesmesse om frie skoler og Ranum Efterskole College var selvfølgelig repræsenteret.

Anden periode af skoleåret er begyndt
Mens Olav er i Asien, er vi begyndt på anden periode af skoleåret. Det betyder, at eleverne i torsdags havde deres første undervisning i deres kulturfag. Undervisningen i denne uge bar præg af forskellige ’lær-hinanden-at-kende’ øvelser og praktisk information, så alt er på plads inden mandag, hvor undervisningen om de forskellige kulturer og samfundsproblematikker for alvor går i gang. I år er de følgende kulturfag blevet valgt:

Lær at danse, som Michael Jackson, med Anthony King
Den 11. november inviterer vi til workshop, så I kan lære at danse ligesom ’the King of Pop’ ham selv. Da vores dansere var på profilfagsrejse i England, var de til danseundervisning med Anthony King, som er en anerkendt koreograf. Han er mest kendt for sit samarbejde med Micheal Jackson og hans undervisning, hvor vi alle kan lære at danse som ’The King of Pop’. Hvem har ikke lyst det det! Husk at meld jer til – der er begrænset pladser.

I weekenden får vi besøg af elevernes familier. I dag, fredag, kommer forældrene forbi til forældresamtaler. Derefter står resten af weekenden på søskendehygge, da vi har inviteret alle elevernes søskende herop i weekenden og vi glæder os!

Næste uge
Den næste uge bliver en af de lidt mere stille af sin slags her på Ranum, men det er også kun fordi vi skal have ladt vores batterier op, så vi er klar når Anthony King kommer forbi for at lære os, hvordan man får moves like the King of Pop. Hele næste weekend, står nemlig i dansens tegn. Om fredagen vil det være danserne, som får undervisning af Anthony King, mens alle eleve har mulighed for at få danseundervisning af King om lørdagen. Søndag runder vi hele weekenden af med en danseworkshop for alle, som når at tilmelde sig årets vildeste danseworkshop.

Hilsen alle os på